معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی:

نماز با ایجاد هنجار‌های هماهنگ از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند

«مشیر الحق عابدی» با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در جنگ اقتصادی نابرابری است، گفت: نقش نماز در اقتصاد این است که با ایجاد هنجار‌های هماهنگ از بروز ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۳۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ - 06March 2019

نماز با ایجاد هنجارهای هماهنگ از بروز ناهنجاری ها جلوگیری می کندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مشیر الحق عابدی» معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز در بیرجند اظهار داشت: یکی از مصادیق سبک شمردن نماز تاخیر در اقامه آن است.

وی با اشاره به احادیث مبنی بر اینکه نماز شرط قبولی اعمال دیگر است، افزود: نماز مایه آرامش دل هاست و رسیدن به آرامش روحی و روانی با خواندن نماز و زنده نگه داشتن یاد خدا تحقق می یابد.

عابدی یک از ویژگی های امام خمینی را آرامش روحی و روانی ایشان برشمرد و گفت: تأمل در سیره رفتاری و عملی امام نشان می دهد که این آرامش در ذکر و یاد خدا برجسته می شود.

وی اضافه کرد: ایشان هیچ کاری را حاضر نبودند با نماز معاوضه کنند و دقت نظر در باب این موضوع نشان از توجه مرحوم امام در کیفیت نماز بود.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: نمازی که امام(ره) در بیابان های بین کویت و عراق خواند با نمازی که در جماران در کنار سران کشورهای اسلامی و روسای جمهور خواندند و نمازی که در بستر بیماری رد پایان عمرشان خواندند از باب توجه و اخلاص یکی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در جنگ اقتصادی نابرابری است، گفت: نقش نماز در اقتصاد این است که با ایجاد هنجارهای هماهنگ از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کرده است.

عابدی گسترش و افزایش نوآوری و خلاقیت و رشد اقتصادی را از جمله آثار نماز بر اقتصاد دانست و گفت: محو زمینه های بروز مفاسد اقتصادی و اداری، بالارفتن اثربخشی کاری، افزایش قدرت انظباق اجتماعی و تقویت کل جامعه از آثار این موضوع است.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از اختصاص نماز در اوقات مشخص شبانه روز در می یابیم که برای سایر امور نیز باید زمان تعیین کنیم، عنوان کرد: توجه به مسائل مختلف در نماز سبب افزایش دقت در مسائل پیرامونی برای افراد نمازگزار می شود.

عابدی با بیان اینکه برپایی نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد اظهار داشت: عدم برنامه ریزی و نبود اخلاص در کار و شتاب بی مورد و ناسازگاری در هنگام کار در میزان بهره وری تاثیر زیان باری دارد و با نماز مرتفع می گردد .

وی خاطرنشان کرد: نماز باید در حالت هوشیاری و بدون کسالت انجام شود که تمرین خوبی برای کارهای دیگر خواهد بود که نیاز به هوشیاری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار