سرپرست ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد مازندران خبر داد؛

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از فعالیت هزار و 132 کانون با 116 هزار عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ - 09March 2019

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمود علیخانی» سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندرا امروز در نشست خبری با خبرنگاران با گرامی‌داشت 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از فعالیت 25 هزار شعبه کانون‌های فرهنگی و هنری با دو میلیون و 100 هزار عضو در کشور خبر داد و اظهار داشت: در این راستا سهم فعالیت استان هزار و 132 کانون با 116 هزار عضو است.

وی راهیابی 16 نوجوان استان به مسابقه کشوری «مدهامتان»، اجرای برنامه «بهار دل»، تفسیر جزء 5 و 6 قرآن کریم با شرکت 8 هزار نفر در استان مازندران را از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری استان عنوان کرد و افزود: همچنین طرح «تلاوت نور» در بیش از هزار مسجد استان و اجرای طرح «مناجات خوانی» با عنوان جلوه‌های آواز ایرانی با همکاری انجمن موسیقی استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

علیخانی در ادامه احیای هنرهای اسلامی، اجرای تئاتر بچه‌های مسجد، معرفی و جمع آوری هنرمندان انقلابی با عنوان نشست دیروز، امروز و فردا، مسابقه کتاب و کتابخوانی در هزار مسجد، ایجاد 500 کتابخانه در مساجد استان و اهدای 10 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان از دیگر اقدامات و برنامه‌های این ستاد به‌شمار می‌‎آید.

این مسئول همچنین از احداث 12 کتابخانه جدید در مساجد استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره فیروزه با عنوان هنرهای مسجدی در قائمشهر، جشنواره هزار سنگر آمل، اعزام بچه‌های ورزشکار به مسابقات رزمی و برپایی کارگاه آموزشی نهج‌البلاغه، راه‌اندازی 80 کانون فرهنگی و هنری جدید در سال 97، همایش «بانوی بصیرت»، همایش «بانوی فجر» و تجلیل از 40 بانوی مؤثر نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در کانون‌های استان بوده است.

سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در پایان متذکر شد: در ایام عید نوروز 98 با همکاری کانون‌ها در مسیرهای ورودی استان یک مسجد کشیک برای مسافران در نظر گرفته می‌شود و در حاشیه آن نمایشگاه فرهنگی نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها