وصیتنامه شهید «یعقوب جهانگیری»؛

اگر شهید شدم بدانید که این شهادت از روی آگاهی و بینش بوده است

در وصیتنامه شهید «یعقوب جهانگیری» آمده است: اگر شهید شدم بدانید که این شهادت از روی آگاهی و بینش دقیق و اسلامی بوده است، من برای احیا اسلام و ادامه راه شهیدان به جبهه آمدم.
کد خبر: ۳۳۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ - 10March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، شهید «یعقوب جهانگیری کوهشاهی» دهم ‌اسفند ماه 1338، در شهرستان سيرجان به‌ دنيا آمد. وی تا پايان مقطع متوسطه درس خواند و ديپلم برق گرفت. شهید جهانگیری به خدمت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی درآمد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. سرانجام در بيست‌ و دوم ‌اسفند 1363، در جزيره‌ مجنون عراق بر اثر جراحات جنگي به شهادت رسيد و تاكنون اثری از پيكرش به دست نيامده است.

در ادامه وصیتنامه شهید «یعقوب جهانگیری کوهشاهی» را مرور می کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

اینجانب یعقوب جهانگیری شهادت می دهم به یکتایی خداوند منان پروردگار جهانیان و بر فرستاده اش حضرت خاتم النبی محمد (ص) و دوازده امام و پیشوای جهان تشیع از امام علی (ع) تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش حضرت امام خمینی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که همگی برحق می باشند.

در این لحظه که در حال نوشتن وصیتنامه ام در جبهه نور علیه ظلمت هستم در جبهه ای که رزمندگان مخلص و یاران صدیق امام هستند، آنها که پیرو سرورشان امام حسین (ع) و درس مردانگی و فداکاری در راه دین و مکتب و آیین را از او آموخته اند و اما در طرف مقابل آنها نیروهایی قرار گرفته اند که از کوفه برخاسته اند و به رهبری سردار قادسیه صدام یزید کافر ابرقدرت های شرق غرب تامین نظامی و اقتصادی می شود.

اما او پی به اصل مطلب که ما پیرو حسینیم نبرده است و به قول امام عزیزمان ما چنان سیلی به صدام خواهیم زد که دیگر از جایش بلند نخواهد شد.

به امید آن روز و آزادسازی کربلای معلا و قدس عزیز، اما چند نکته است که شهیدان می گفتند و بایستی تکرار شود و آن پیرو و تسلیم ولی فقیه و فرمانده کل قوا خمینی روح خدا بودن است و خالی نگذاشتن جبهه ها است که اگر خدای ناکرده ما در این جنگ شکست بخوریم اسلام شکست خورده است.

اگر اسلام امروز نتواند در این کشوری که ملت و دولت همگام پیرو رهبری مخلص و خداگونه است پیاده شود، بدانید مشکل است که دیگر پیاده شود و قرنها به طول کشیده خواهد شد.

من خدای را شکر می کنم که در موقعیتی قرار گرفته ام که در نظام جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی و سرورانی چون حجت الاسلام خامنه ای و هاشمی و ... دیگر یاران امام همچون اصحاب پیامبر و ملتی یکدست مطیع رهبر قرار گرفته ام و بایستی قدر این نعمت را دانست.

مسئله دیگر که با پدر و مادرم دارم و آن اینکه از پدر و مادرم متشکرم از اینکه در جهت پرورش من خیلی زحمت کشیدند و من در مقابل آن نتوانستم ذره ای از این زحمات را جبران کنم بسیار تا بسیار شرمنده ام و اگر شهید شدم بدانید که این شهادت از روی آگاهی و بینش دقیق و اسلامی بوده است.

من برای احیا اسلام و ادامه راه شهیدان به جبهه آمدم و ادای تکلیف باشد و هر چه پیش آمد خوش آمد و در شهادتم گریه و زاری زیاد نکنید و اگر امکان داشت من را در کنار برادر شهیدم که استاد و اسوه ای در خانواده مان بود بخاک بسپارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار