اعطای نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر»

کمیسیون ملی یونسکو ایران، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» را به عنوان فیلم برگزیده سال ۹۷ در محوریت «صلح و دفاع» انتخاب کرد.
کد خبر: ۳۳۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ - 11March 2019

اعطای نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، طی مراسمی که شب گذشته (یکشنبه ۱۹ اسفند) با حضور برخی از مسئولان و هنرمندان، در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد، نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اهدا شد.

در این مراسم که از سوی کمیسیون ملی یونسکو در ایران به دبیری حجت‌الله ایوبی برگزار شد، از کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران نوجوان این فیلم سینمایی تقدیر به عمل آمد.

ایوبی در این مراسم ضمن تشکر از عوامل فیلم سینمایی «۲۳ نفر» گفت: ما نماینده و صدای جمهوری اسلامی در ایران در یونسکو هستیم و چه زبانی بهتر از هنر و سینما که بتواند مردم نازنین ایران زمین را نمایندگی کند؟

دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران افزود: ما در رشته‌های مختلف هنر با بسیاری از کشور‌های جهان قابل قیاس هستیم؛ اما در سینما فقط با چند کشور می‌شود فیلم و سینمای ایران را مقایسه کرد و این محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ایوبی در ادامه این مراسم با تشریح فعالیت‌های فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو عنوان کرد: از امسال کمیسیون ملی یونسکو یک فیلم ایرانی و چند فیلم کوتاه و مستند را به عنوان سفیر جهوری اسلامی در کشور‌های مختلف نمایش خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که این راه با فیلم درخشان «۲۳ نفر» آغاز می‌شود؛ فیلمی که از جهت هنری، فیلمنامه، کارگردانی و بازی‌ها بی‌نظیر و نشان‌دهنده عظمت مردم این سرزمین است، فیلمی که بعد از دیدن آن به ایرانی بودن خود می‌بالید.

در این مراسم افرادی، چون سردار اشتری، سرلشکر صفوی، حجت‌الاسلام پورمحمدی، حجت‌الاسلام رستمی، حسین انتظامی، مسجدجامعی و علیرضا تابش به تماشای این فیلم سینمایی نشستند.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس است که از سال ۱۳۶۱ به اسارت نیرو‌های عراقی درآمدند.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سمیرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد و سیمرغ نمادین جشنواره به نماینده این ۲۳ آزاده اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها