حجت الاسلام والمسلمین خاموشی عنوان کرد؛

پیروان واقعی ولایت امام علی (ع) در هر عصر و زمانی عاقبت بخیر خواهند بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیروان واقعی ولایت امام علی (ع) در هر عصر و زمانی عاقبت بخیر خواهند بود، گفت: کسی که خود را در آغوش علی بن ابی طالب (ع) بیندازد کار خود را درست کرده است، اگر این اتفاق بیافتد امثال حججی‌ها امروز با این درجه از ایمان پدید می‌آیند.
کد خبر: ۳۳۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ - 20March 2019

پیروان واقعی ولایت امام علی (ع) در هر عصر و زمانی عاقبت بخیر خواهند بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم روز میلاد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) که در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد، با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: رسول خدا (ص) سعی در معرفی امام علی (ع) به عنوان جایگزین خود بود، اما پذیرش آن در جامعه وجود نداشت.

وی ادامه داد: پیرو این اتفاق از سوی خداوند متعال پیام آمد که «ای رسول حکم خدا را بیان کن حتی اگر مردم پذیرش آن را نداشته باشند»، خداوند متعال خطاب به رسول خود فرمودند: «ای رسول تحت تاثیر اقوام و صحبت‌های آن‌ها قرار نگیر، زیرا آن‌ها می‌خواهند تو را از تصمیمت منصرف کنند».

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: سخنان خداوند خطاب به پیامبرنشان می‌دهد که جمعیت آن زمان به دنبال دنیا بودند و خداوند به رسول خود تاکید کرد گوش به اطرافیان نکند.

حجت‌الاسلام خاموشی تاکید کرد: در روایت آمده است «کسانی که علی بی ابیطالب را قبول ندارند در آن دنیا برصورت آن‌ها نشانه‌هایی از گداختگی وجود دارد»، باید قدر نعمت را بدانیم، شکر نعمت‌ها قرار دادن آن نعمت در مسیرش است و اگر شما نامت را از مسیرش دور کنید خدا مصائب بر شما وارد می‌کند.

وی افزود: در طول تاریخ؛ دنیا مسلمانان زیادی را به خود دیده است، داعش ادعای مسلمانی و حق طلبی داشت، اما آن‌ها ولایت نداشته و نعمت را از مسیرش خارج کردند، امروز ولایت نعمتی است که باید از آن بهره ببریم.

نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که بر آنچه خداوند گفته است عمل کند، خداوند به پیامبر فرمود: «اگر علی را معرفی نکنی دین خود را کامل نکرده‌ای»، در همین شرایط به پیامبر (ص) بابت نعمت حضرت علی (ع) چشم زخم می‌زدند، حسد در قوم پیامبر (ص) زیاد بود، در همین راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند «قرآن خود علی (ع) است، در جنگ صفین امام علی (ع) دید قرآن بر نیزه است و گفت: قرآن من هستم، اما کسی متوجه این واقعیت نشد.»

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به سوره طلاق تصریح کرد: در این سوره آمده است «برای کسانی که اهل عمل به دین نیستند وعده بدی در راه آنهاست پس تقوا پیشه کنید»، رسول محور قرائت قرآن است، رسولی که خود قرآن و علی را معرفی می‌کند به این معناست که علی بر حق است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیرو واقعی علی بن ابی طالب (ع) عاقبت به خیر خواهد شد، گفت: کسی که خود را در آغوش علی بن ابی طالب (ع) بیندازد کار خود را درست کرده است، اگر این اتفاق بیافتد امثال حججی‌ها امروز با این درجه از ایمان پدید می‌آیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار