رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

۳۹۰ معتکف نکایی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: ۱۲ مسجد شهرستان نکا میزبان ۳۹۰ معتکف است که از این تعداد ۲۰۸ نفر خواهر و ۱۸۲ نفر برادر هستند و به عبارتی ۵۳ درصد از معتکفین را خواهران و ۴۷ درصد را برادران تشکیل دادند.
کد خبر: ۳۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 22March 2019

390 معتکف نکایی در مراسم اعتکاف شرکت کردندحجت الاسلام «سیف الله سهرابی» رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری گزارشی از روند برگزاری اعتکاف این شهرستان ارائه کرد و اظهار داشت: 12 مسجد شهرستان نکا میزبان 390 معتکف است که از این تعداد 208 نفر خواهر و 182 نفر برادر هستند و به عبارتی 53 درصد از معتکفین را خواهران و 47 درصد را برادران تشکیل دادند.

وی مساجد جامع، سجادیه، امام جعفر صادق کوی مهرگان در شهرستان و مساجد نوذر آباد، خورشید، اطرب، بهزادکلا، کلت، کمیشان، میانگاله، نودهک و درویشان را از جمله مساجد بر شمرد و گفت:  سنت حسنه اعتکاف در سال جاری شرایطی خاص را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

این مسئول به همزمانی اعتکاف با تحویل سال نو و تعطیلات نوروزی و اوج اعزام به اردوهای راهیان نور، مراسم خاص تحویل سال نو در مشهد مقدس اشاره کرد و کاهش تعداد مساجد برگزاری اعتکاف در روستاهای نکا را به جهت نداشتن شرایط مناسب به دلیل سیل اخیر و برف و کولاک شدید و رانش زمین که باعث قطع ارتباط بیش از 50 روستا شده است، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: حضور این تعداد معتکف و حضور پر رنگ و حیرت انگیز جوانان در این مراسم با گذشت 40 سال از انقلاب و هجمه‌های فرهنگی دشمن جای تامل و بررسی دقیق و عمیق دارد چرا که این مراسم و امثال آن سیستم محاسباتی دشمنان را به هم می‌ریزد.

سهرابی ادامه داد: مسجد جامع نکا با 135 معتکف مسجد سجادیه با 84 معتکف و مسجد روستای نوذر آباد با 47 معتکف، میزبانی بیشترین تعداد معتکف را عهده دار هستند.

این مسئول اظهار کرد: اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نماز جماعت در سه وعده، برگزاری و برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی با موضوعات مختلف، آموزش احکام و اصلاح قرائت نماز، حلقه‌های معرفتی، برگزاری مراسم مولودی ولادت امام علی (ع) و برنامه ویژه تحویل سال نو و سوگواری شهادت حضرت زینب(س)، مراسم قرائت زیارات و ادعیه، محفل انس با قرآن و حضور حضرت آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به عنوان میهمان ویژه معتکفین را از برنامه‌های این مراسم معنوی بر شمرد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی فرهنگی و اجرای برنامه‌ها طوری انجام شد که زیاد خلوت معتکفین را تحت الشعاع قرار ندهد چرا که در اعتکاف اصل بر خلوت فردی با خداوند است.

سهرابی از برگزاری مراسم اختتامیه اعتکاف خبر داد و گفت: این مراسم روز آخر پس از اعمال ام داوود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها