ابراهیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

نقش دستگاه دیپلماسی در رونق تولید ملی از طریق تعامل با کشورهای همسایه

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید تلاش و رایزنی در جهت همکاری با کشورهای غربی را جایگزین تعامل با کشورهای همسایه کند، گفت: تجربه و عملکرد غربی‌ها به خوبی نشان داده که آن‌ها در راستای حفظ منافع ملی ما قدم بر نمی‌دارند؛ لذا تعامل با آن‌ها جر اتلاف زمان سودی برای ما ندارد.
کد خبر: ۳۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 25March 2019

//علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «رونق تولید ملی» بر ضرورت تلاش مسوولان و مردم در تحقق این امر تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر حمایت‌هایی که دولت باید از تولیدکنندگان در راستای رونق تولیدات ملی انجام دهد، نقش وزارت امور خارجه از این قائله مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید تلاش و رایزنی در جهت همکاری با برخی کشورهای غربی را جایگزین تعامل با کشورهای همسایه کند، افزود: تجربه و عملکرد غربی‌ها به خوبی نشان داده که آن‌ها در راستای حفظ منافع ملی ما قدم بر نمی‌دارند؛ لذا تعامل با آن‌ها جر اتلاف زمان سودی برای ما ندارد.

وی گفت: دستگاه دیپلماسی باید با کشورهای همسایه تعاملی قوی و رابطه‌ای صمیمی ایجاد کند؛ چراکه کشورهای همسایه بهترین بازار برای فروش تولیدات ملی ما هستند؛ در حقیقت تولیدات ما می‌تواند نیاز حداکثری آن‌ها را تامین کند و اگر در این راستا تلاش همه‌جانبه داشته باشیم، می‌توانیم بازارهای داخلی را از وضعیت آشفتگی خارج کنیم.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس مشتریان خوبی برای خرید کالاهای ایرانی هستند، تصریح کرد: دولت باید به گونه‌ای از تولیدکنندگان ملی حمایت کند که آن‌ها بتوانند با کم‌ترین دغدغه کالاهایی تولید کنند که مورد رضایت حداکثری مشتریان داخلی و خارجی قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان زمانی می‌توانند در کار خود و به خصوص در عرصه صادرات موفق عمل کنند که مورد حمایت‌های دولت قرار گیرند؛ لذا تحقق این مسئله مستلزم مشوق‌های دولت است. در حقیقت دولت باید تسهیلات لازم را برای بالا بردن ظرفیت تولید در کشور انجام دهد و نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی را فراهم کند که این موضوع تنها با اصلاح نظام و سیستم بانکی قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار