آمارتکان‌دهنده درباره فلسطین؛

افزایش آوارگی با تشدید سیاست یهودی‌سازی

گزارش آماری که به مناسبت چهل و سومین سالروز «روز زمین» منتشر شده از گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و ادامه روند آوارگی شهروندان فلسطینی در چارچوب سیاست یهودی‌سازی سرزمین فلسطین از سوی رژیم اشغالگر حکایت می‌کند.
کد خبر: ۳۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ - 31March 2019

افزایش آوارگی با تشدید سیاست یهودی‌سازی؛ تنها ۱۵ درصد خاک فلسطین در اختیار فلسطینیان استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، بر اساس آمار اعلام شده، اشغالگران اسرائیلی در سال 2018، از طریق گسترش ایست های بازرسی و ایجاد نقاط کنترل نظامی برای حمایت از شهرک‌نشینان در کنار توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اراضی بیشتری را در کرانه باختری غصب و اشغال کردند.

صهیونیست‌ها به درختان هم رحم نمی‌کنند

اشغالگران طی سال 2018 میلادی، هفت هزار و 122 اصله درخت را کندند و از بین بردند به طوری که تعداد درختانی که از سال 2000 تا پایان سال 2018 از بین رفت به بیش از یک میلیون اصله رسید و زمین‌های آن به ساخت شهرک‌سازی اختصاص یافت.

تعداد شهرک‌ها و کانون‌های شهرک‌نشینی صهیونیستی در پایان سال 2017 میلادی در کرانه باختری، 150 شهرک و 116 کانون شهرک‌نشینی و همچنین 435 مقر و مرکز نظامی بود که سال 2018 شاهد گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری بود به طوری که اشغالگران طرح ساخت 9 هزار و 384 واحد شهرک‌نشینی جدید و احداث 9 کانون شهرک‌نشینی جدید را تصویب کردند.

نظامیان صهیونیست طی سال گذشته، 471 ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان را ویران کردند که حدود 46 درصد آن در استان قدس اشغالی با 215 مورد تخریب بود، صهیونیست‌ها همچنین دستور تخریب 546 ساختمان مسکونی را در کرانه باختری و قدس صادر کردند.

آمار شهدای فلسطین

بر اساس آمار اعلام شده که در پایگاه خبری فلسطین الیوم منتشر شده است، طی سال 2018، آمار شهدا در فلسطین به 312 نفر رسید که 57 نفر آنها کودک و سه نفر زن بودند و تعداد مجروحان به 29 هزار نفر رسیدند، اما تعداد اسیران در زندان های رژیم اشغالگر قدس به 6 هزار نفر رسید که 250 نفر آنها کودک و 54 نفر هم زن بودند.

تنها 15 درصد خاک فلسطین در اختیار فلسطینیان است

اشغالگران صهیونیست بیش از 85 درصد فلسطین تاریخی یعنی حدود 27 هزار کیلومتر مربع را در اشغال خود دارند و تنها حدود 15 درصد از مساحت فلسطین برای فلسطینیان باقی مانده است و نسبت ساکنان فلسطینی حدود 48 درصد کل ساکنان فلسطین تاریخی است.

غصب مستمر اراضی فلسطینیان

اشغالگران صهیونیست از طبقه بندی اراضی بر اساس توافق‌نامه اوسلو(أ، ب، ج) برای تحکیم سیطره خود بر اراضی فلسطینیان به ویژه در مناطق طبقه بندی شده موسوم به «ج» سوء استفاده می‌کنند.

اشغالگران در خلال سال 2018 میلادی، سیطره و غصب حدود 508 دونم از اراضی فلسطینیان را تصویب کردند، آنها همچنین از طریق گسترش ایست های و مراکز نظامی برای حمایت از شهرک‌نشینان صدها دونم از اراضی فلسطینیان را غصب کردند.

غارت اراضی کشاورزی

مساحت اراضی طبقه بندی شده در کرانه باختری از نظر ارزش کشاورزی در سطح عالی یا متوسط، حدود 37 درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد که فلسطینیان تنها از حدود 17 درصد آن استفاده می‌‌کنند، اقدامات رژیم صهیونیستی از مهمترین عواملی است که مانع استفاده اراضی کشاورزی از سوی فلسطینیان در کرانه باختری شده است، مناطق طبقه بندی شده موسوم به «ج»، حدود 60 درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد که همچنان تحت سیطره کامل رژیم صهیونیستی است که منجر به محروم شدن بسیاری از کشاورزان در رسیدن به اراضی و کشاورزی در آن یا اهتمام به اراضی زیر کشت شده و این مسئله سبب از بین رفتن بیشتر محصولات در این مناطق شده است، همچنین باید به تخریب اراضی و کندن درختان از سوی اشغالگران اشاره کرد.

مساحت مناطق نفوذ در شهرک‌های صهیونیست نشین احداث شده در کرانه باختری، بیش از 541 کیلومتر مربع تا پایان سال 2018 اعلام شده است و حدود 10 درصد مساحت کرانه باختری را به خود اختصاص داده است، رژیم صهیونیستی همچنین حدود 18 درصد مساحت کرانه باختری را برای اهداف نظامی از جمله احداث پایگاه نظامی و اماکن آموزش نظامی اشغال کرده است که این اقدامات، کشاورزان و چوپانان فلسطینی را از رسیدن به مزارع و چراگاه‌ها محروم کرده است.

اشغالگران تمام موانع را برای تشدید محدودیت و تنگ کردن عرصه بر توسعه عمرانی فلسطینیان به ویژه در قدس و مناطق طبقه بندی موسوم به «ج» قرار داده است، این مناطق همچنان تحت سیطره کامل اشغالگران صهیونیست است، علاوه بر آن باید به دیوار حائل اشاره کرد که بیش از 12 درصد مساحت کرانه باختری را اشغال کرده است.

آمار شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری

بر اساس آمار فلسطینی، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری تا پایان سال 2017 میلادی، به 653 هزار و 621 نفر رسیده بود، آمار نشان می دهد که حدود 47 درصد شهرک نشینان در استان قدس اشغالی زندگی می کنند که تعداد آنها حدود 306 هزار و 529 نفر بوده که 225 هزار و 335 نفر در شهر قدس اسکان داده شده اند(در آن بخش از قدس که اشغالگران صهیونیست آن را پس از اشغال کرانه باختری در سال 1967 به خود الحاق کردند)، نسبت شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری، تقریبا 22 شهرک‌نشین در برابر 100 فلسطینی می‌رسد، این در حالی است که این نسبت در استان قدس اشغالی به 70 شهرک‌نشین در برابر 100 فلسطینی می‌رسد.

نوار غزه ؛ ادامه محاصره و ترکیب جمعیتی بسیار بالا

اشغالگران صهیونیست منطقه حائلی را در طول نوار مرزی نوار غزه ایجاد کرده‌اند که یکی از پرجمعیت ترین و متراکم ترین مناطق جهان از نظر جمعیتی به شمار می رود که تراکم جمعیتی آن به پنج هزار و 204 نفر در هر کیلومتر مربع می رسد در حالی که تراکم جمعیتی در کرانه باختری،‌حدود 509 نفر در هر کیلومتر مربع است.

قدس؛ یهودی‌سازی گسترده و هدفمند

در حالی که اشغالگران صهیونیست به تخریب منازل فلسطینی‌ها و مانع تراشی و ایجاد محدودیت برای صدور مجوزهای ساخت و ساز برای فلسطینیان ادامه می‌دهند، در سال 2018 میلادی، دستور بیرون راندن حدود 1400 فلسطینی را از شرق قدس در چارچوب طرح هدفمند برای یهودی سازی قدس صادر کردند.

در سال 2018، اشغالگران مجوز ساخت پنج هزار و 820 واحد شهرک نشینی را تصویب کردند، علاوه بر آن باید به دیوار حائل و توسعه طلبی اطراف قدس اشاره کرد. طول بخش کامل شده آن، 93 کیلومتر است که حدود 84 کیلومترمربع از مساحت قدس را جدا می کند، در حالی که طول بخش کامل نشده این دیوار، 46 کیلومتر مربع است و حدود 68 کیلومتر مربع از مساحت استان قدس را (از کرانه باختری) جدا می کند، اشغالگران صهیونیست همچنین 215 ساختمان مسکونی را در استان قدس ویران کردند که منجر به آواره شدن 217 نفر از جمله 110 کودک شده است.

تخریب منازل و زیرساخت‌ها اشغالگران صهیونیست طی سال 2018 میلادی، 471 ساختمان مسکونی را ویران کردند که 46 درصد آن مربوط به استان قدس با 215 عملیات تخریب بوده است، ساختمان های تخریب شده شامل 157 ساختمان مسکونی و 314 زیرساخت بوده است، اشغالگران صهیونیست در سال 2018 میلادی، دستوراتی برای تخریب 546 ساختمان در کرانه باختری و قدس صادر کردند، این در حالی است که نیازهای خانواده های فلسطینی به مسکن در حال افزایش است، آمار مربوط به مسکن در سال 2015 نشان داده بود که حدود 61 درصد خانواده های فلسطینی به ساخت مسکن جدید در دهه آینده نیاز دارند.

آمار شهدا و مجروحان در سال 2018

تعداد شهدای فلسطینی و عرب از زمان نکبت(اشغال فلسطین در سال 1948) تا امروز(در داخل و خارج فلسطین)، حدود 100 هزار شهید بوده است، آمار شهدا از ابتدای انتفاضه الاقصی، 10 هزار و 811 شهید بوده که مربوط به دوره زمانی بیست و نهم سپتامبر 2000 تا بیست و هفتم مارس 2019 بوده است، سال 2014 هم خونین‌ترین سال برای فلسطینیان بود به طوری که دو هزار و 240 نفر از آنها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند که دو هزار و 181 نفر از شهدا مربوط به نوار غزه بودند که بیشتر آنها در جریان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

اما در سال 2018، تعداد شهدا در فلسطین به 312 نفر رسید که 57 نفر از آنها کودک و سه نفر زن بودند، آمار مجروحان هم در همین سال به حدود 29 هزار نفر رسید . آمار اسیران در زندان های اشغالگران هم در پایان سال 2018 میلادی، 6 هزار اسیر بوده که 250 نفر از آنها کودک و 54 نفر هم زن بودند، طی سال گذشته میلادی،‌حدود 6500 نفر هم در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری بازداشت شدند که هزار و 63 نفر کودک و 140 نفر هم زن بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار