سردار غلامی به دفاع‌پرس خبر داد؛

فعالیت ۱۱ رده سپاه برای کمک به سیل‌زدگان لرستان/ تهیه نقشه مناطق سیل‌زده با استفاده از پهپاد‌های سپاه

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعداد ۱۱ رده سپاه منهای رده‌های سپاه لرستان اکنون مشغول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان هستند.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ - 04April 2019

فعالیت ۱۱ رده سپاه برای کمک به سیل زده‌های لرستان/ تهیه نقشه مناطق سیل زده زده با استفاده از پهپاد‌های سپاهسردار «نعمان غلامی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره آخرین جزئیات امدادرسانی بسیج و سپاه به سیل‌زدگان لرستان اظهار داشت: روز گذشته که فرمانده کل سپاه وارد منطقه شدند، تصمیم‌هایی مبنی بر تقویت کمک‌رسانی‌ها گرفته شد؛ بر اساس این تصمیمات، سپاه استان‌های قم، فارس و تهران به ترتیب بعنوان پشتیبان شهرستان‌های «دوره چگینی»، «پل‌دختر» و «معمولان» انتخاب شدند؛ اما به واسطه حجم خسارات وارد شده، مقرر شد که علاوه بر این سه استان یاد شده، سپاه‌های چهار استان اصفهان، کردستان، سمنان و کرمانشاه به ترتیب بعنوان معین شهرستان‌های «الیگودرز»، «کوهدشت»، «بخش دیگری از پل‌دختر» و «دلفان» فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس دستور فرمانده کل سپاه، سه موسسه حراء، جواد الائمه (ع) و علی بن ابیطالب (ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم به ترتیب موظف شدند تا به ترتیب در «خرم آباد» و «بیران‌شهر»، «درود» و «سفید دشت» فعالیت داشته باشند.

سردار غلامی ادامه داد: علاوه بر این، به دلیل وجود مشکلاتی که در منطقه «بابازید» به دلیل قطع راه‌های زمینی ارتباطی وجود دارد، سپاه ناحیه بروجرد لرستان مأموریت یافت تا برای امدادرسانی به مردم این منطقه فعالیت کند؛ لذا با این تصمیم‌هایی که گرفته شد، ۱۱ رده سپاه منهای رده‌های سپاه لرستان اکنون مشغول خدمت رسانی به سیل‌زدگان لرستان هستند.

وی تصریح کرد: به منظور تسریع در انتقال کمک‌های سپاه‌های استانی به سیل‌زدگان، طی تماس سردار غیب‌پرور با فرمانده نیروی هوافضای سپاه، مقرر شد تا این کمک‌ها با استفاده از هواپیما‌های «آنتونف» این نیرو صورت گیرد؛ از سوی دیگر با توجه به نیاز شناخت وضعیت منطقه و تهیه نقشه، پهپاد‌های سپاه نیز از امروز وارد منطقه شدند و مأموریت تصویربرداری هوایی را انجام می‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه فردا سردار غیب پرور به منطقه می‌آید تا هماهنگی‌ها و نظارت بیشتری در موضوع امداد رسانی و کمک رسانی صورت گیرد، بیان کرد: روز گذشته تعداد سه هزار گروه جهادی بسیج فعالیت خود را در منطقه آغاز کردند و سایر گروه‌های جهادی نیز به تدریج وارد منطقه خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان بسیج در هماهنگی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن، ساخت سه هزار مسکن تخریب شده مددجویان مناطق سیل‌زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی قطعی کرده که در این رابطه سهم مشارکت هر سپاه استانی نیز مشخص شده است.

سردار غلامی اضافه کرد: در این مقطع از فعالیت‌های کمک رسانی، بیشتر مربوط به بازکردن معابر و خارج کردن گل و لای از منازل و معابر است به همین خاطر بیشترین امکانات در حال استفاده مربوط به همین موضوع می‌شود؛ در این رابطه فقط سپاه استان لرستان با امکاناتی که داشته بیش از ۴۸ دستگاه ماشین آلات مهندسی را در منطقه بکارگیری کرده و سایر استان‌های معین هم در حال انتقال تجهیزات مورد نیاز برای این کار هستند.

وی سپس با اشاره به اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح هماهنگی و محدوده فعالیتی رده‌های مختلف نیرو‌های مسلح را مشخص کرده است، بیان کرد: مجموعه نیرو‌های مسلح از همکاری خوبی با یکدیگر در رابطه با کمک رسانی و امدارسانی به مردم سیل‌زده برخوردارند؛ بعنوان مثال روز گذشته آشپزخانه سپاه در پل‌دختر ۱۰ هزار پرس غذا طبخ کرده که این غذا‌ها با تیم‌های مشترک سپاه و ارتش به وسیله نفربر‌های ارتش در محلات مختلف توزیع شده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: سازمان اردویی سازمان بسیج مستضعفین هم دو ایستگاه صلواتی بزرگ با همکاری موکب‌های اربعین در دو نقطه شرقی و غربی پل‌دختر برپا می‌کند؛ همچنین از صبح امروز سپاه تمرکز بیشتری برای امداد رسانی به مردم روستا‌های اطراف پل‌دختر کرده است.

وی درباره استفاده از ظرفیت‌های اقشار تخصصی بسیج نیز گفت: حجم فعالیتی رده‌های بسیج بسیار زیاد است با این حال برخی اقشار تخصصی بسیج مانند بسیج جامعه پزشکی بیشتر کار آن‌ها مربوط به مراحل اولیه کمک رسانی است، اما تعداد دیگری از اقشار بسیج مانند بسیج مهندسین عمران یا صنعت محدوده فعالیتی آن‌ها مربوط به مراحل بعدی می‌شود؛ به همین دلیل در حال تعیین نحوه بکارگیری اقشار تخصصی بسیج هستیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها