امام جمعه موقت اهواز:

دانشجویان و نیروهای مسلح مانند دوران دفاع مقدس وارد مناطق سیل‌زده شدند

حجت‌الاسلام «سید ابوالحسن حسن‌زاده» خطاب به رییس مجلس، رییس‌جمهور و نمایندگان خوزستان، گفت: اعتماد مردم کم شده است و باید خسارت سال ۹۵ به کشاورزان پرداخت شود؛ باید این اعتماد را جلب کنیم تا کمترین آسیب را داشته باشیم. سپاه، بسیج، ارتش، دانشجویان همه مثل دوران دفاع مقدس وارد شدند و همه هدف‌شان این است که از درد مردم کم کنند.
کد خبر: ۳۴۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ - 05April 2019

در سیل اخیر همه مثل دوران دفاع مقدس وارد صحنه شدند تا از درد مردم کم کنند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید ابوالحسن حسن‌زاده» امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر، با اشاره به وقوع سیلاب در کشور، اظهار داشت: در سیلی که پیش آمد، وظیفه ما همراهی است؛ اخلاص و تصمیم و همراهی که باشد، آلام مردم سیل‌زده کم می‌شود و این همان مواسات به معنای همراهی با سختی‌هاست که امام سجاد (ع) از خدا می‌خواهد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه حجم بارندگی‌ها در کشور واقعا بی‌سابقه است، گفت: متاسفانه بیماری مدیریت در جامعه، فکر کردن به کوتاه مدت است؛ مثلا مدیری آمده در زمان مدیریتش جایی که مسیل بوده را جاده و ساختمان ساخته و شاید در همان زمان هم تشویق شده است؛ اما اگر میان‌مدت را در نظر بگیریم، متوجه این آسیب مدیریت خواهیم شد. دولت، قوه قضاییه و همه مسئولان به این اشتباهات پرداخته و برای اصلاح آن اقدام کنند؛ قوانین باید خوب، به‌روز و با قاطعیت انجام شوند و اگر یک صاحب‌منصب یا یک مدیر، پیمانکاری را برای کار‌های عمرانی معرفی کند، آن پیمانکار برای پرداخت هزینه به آن مدیر از سود کار کم می‌کند و استحکامی که باید در ساخت باشد را لحاظ نمی‌کند؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر مبارزه با فساد تاکید دارند؛ به سفارش کسی که کارشناس نیست توجه نشود و باید مدیریت علمی در کنار مدیریت جهادی قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که برکات این بارندگی‌ها بیش از خسارت‌ها است، گفت: اگر سد «کرخه» نبود، غرب خوزستان را آب می‌برد؛ در حال حاضر هم خوزستان سرریز تمام آب‌ها را دارد، یعنی همه بارندگی‌های استان‌های بالادست به خوزستان می‌ریزد؛ لذا از رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و رییس مجلس شورای اسلامی که به خوزستان آمدند قدردانی می‌کنیم.

وی خطاب به رییس مجلس، رییس‌جمهور و نمایندگان خوزستان، گفت: اعتماد مردم کم شده است و باید خسارت سال ۹۵ به کشاورزان پرداخت شود؛ باید این اعتماد را جلب کنیم تا کمترین آسیب را داشته باشیم. سپاه، بسیج، ارتش، دانشجویان همه مثل دوران دفاع مقدس وارد شدند و همه هدف‌شان این است که از درد مردم کم کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تأکید کرد: رییس جمهور آمریکا ادعا می‌کند که هدف ما از تحریم‌ها مردم نیست، اما می‌بینیم که هلال احمر تحریم شد. این‌ها دشمنی خود را با مردم نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی هم فضا را سیاسی نکنیم، چراکه همه مسئولان هدف‌شان کمک به مردم است و باید با کمک یکدیگر مشکل کم آبی که سال‌های سال با آن مواجه بودیم، جبران شود.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روز یک‌شنبه اول ماه شعبان است؛ این ماه از فرصت‌های طلایی است که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است، به‌ویژه برای بندگانی که در غفلت زندگی خود را می‌گذرانند.

وی افزود: امام علی (ع) فرمود: بالاترین غصه این است که بنده فرصت‌ها را از دست بدهد. در دعای منقول از امام سجاد (ع) اشاره شده که شعبان ماه رسول خداست، ماهی که با رحمت و رضوان همراه است. آیات قرآن خشنودی حق تعالی را بالاترین سرمایه براى انسان معرفی کرده است؛ در روایات داریم کسی که موفق به روزه در این ماه شود، رسول خدا شفیعش می‌شود. همچنین در این ماه استغفار توصیه شده است؛ استغفار یک برنامه و عمل است و باید در این ماه به آن عمل شود. از دیگر مواردی که در این ماه به آن اشاره شده دعا و مناجات خوانی است و از ثمرات مهم دعا و مناجات این است که انسان به معرفت برسد و خودش را در عمل متجلی کند. امام راحل به مناجات شعبانیه اشاره داشت و فرمود: این دعا بین ائمه مشترک است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل، بیان کرد: جانبازان ما در اقتدا به قمربنی‌هاشم (ع)، بصیرت و ایمان را با هم دارند؛ همچنین پنج‌شنبه ولادت امام سجاد (ع) است و آن‌چه که در تأسی به ایشان مقام معظم رهبری به مسئولان تاکید می‌کنند، ارتباط مستمر با حق تعالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار