ظریف تأکید کرد؛

مقابله به مثل ایران با اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون با ظریف را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ - 08April 2019

آمریکا سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهد، اقدام متقابل می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی نجفی خوشرودی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 19 فروردین) این کمیسیون اظهار داشت: این جلسه با حضور ظریف وزیر خارجه برای بررسی آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی برگزار شد.

وی افزود: ظریف در این جلسه با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام احتمالی آمریکا را محکوم و تاکید کرد که چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند؛ اگرچه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست؛ ولی چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: وزیر امور خارجه در این راستا درباره اقدامات وزارت خارجه از جمله ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا توضیح داد.

نجفی ادامه داد: ظریف با انتقاد از بیانیه اخیر گروه هفت، آن را نقض برجام از سوی کشور‌های طرف توافقنامه که عضو این گروه هستند، دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ظریف در این جلسه سفر‌های متقابل اخیر با مسئولان عراقی را تاریخی خواند و دستاورد‌های این سفر‌ها از جمله توافق برای لایروبی اروند، توافق برای صدور روادید زیارتی رایگان در روابط دو کشور، تصمیم به توسعه روابط اقتصادی و موارد دیگر را تشریح کرد.

وی اهتمام به تقویت دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت روابط با همسایگان، اقدامات بازدارنده آمریکا در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سیل‌زدگان ایران، تروریسم اقتصادی آمریکا، نقش رژیم صهیونیستی، آخرین وضعیت اجرای اینستکس و طرح مجلس برای تروریست خواندن نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه در صورت اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه را از دیگر مواردی عنوان کرد که از سوی وزیر خارجه و اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه مطرح شده است.

انتهای‌پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار