معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف مازندران خبر داد؛

برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در ۳۰۰ امامزاده مازندران

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ - 09April 2019

برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در ۳۰۰ امامزاده مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مسعود قربانی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و گرامی‌داشت روز جانباز در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان اظهار داشت: این جشن‌ها در شب و روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و جذابی در نظر گرفته شده تا این جشن با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود، افزود: ایستگاه‌های صلواتی نیز در این روز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه انسان تنها با قرار گرفتن در مسیر مکتب حسینی به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت، گفت: انحراف و مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل دوری از مکتب متعالی حسینی است.

قربانی با تأکید بر این که امروز درس ولایت‌مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین‌تر از دیگران است.

وی وجود حضرت عباس (ع) را در سپاه سیدالشهدا موثر و مهم عنوان کرد و افزود: حضرت از چنان منزلتی برخوردار است که دستگاه بنی امیه حاضر شد دعوت و پناهندگی دادن به آن حضرت را به جان بخرد، به ایشان رو بیندازد و طلب ترک سپاه امام حسین کند، اما حضرت آنقدر ذوب در ولایت بود که به همه آن‌ها پشت پا زد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت: حضرت ابوالفضل (ع) مصداق آیه فتوت است زیرا همه آن‌ها نه تنها به راحتی بلکه به قیمت جان آن هم با قطعه قطعه شدن قبل از جان دادن رها کرد و جان و مال و حیثیت خود را در راه ولایت تقدیم کرد و ماندگارترین شخصیت کربلا شد بعد از امام حسین (ع) شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار