مجلس اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

نمایندگان پارلمان اسپانیا روز سه‌شنبه در رأی‌گیری نمادین، از دولت این کشور خواستند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.
کد خبر: ۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴ - 19November 2014

مجلس اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نمایندگان پارلمان اسپانیا روز سهشنبه به اتفاق آرا طرحی غیرالزامآور را به تصویب رسانده و از دولت «ماریانو راخوی» خواستند تا کشور و دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در بخشی از این مصوبه آمده است: «پارلمان از دولت میخواهد تا فلسطین را تحت قوانین بینالملل به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته تا تأکید شود که تنها راه ممکن برای این مناقشه، همزیستی دو دولت است. (اسپانیا) باید از عضویت خود در شورای امنیت در راستای رسیدن به راهکاری پایدار و عادلانه، استفاده کند.»

ماه گذشته هم مجلس عوام انگلیس با وجود فشارهای گسترده لابی صهیونیستی برای جلوگیری از تصویب طرح به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین، این طرح را با رای مثبت ۲۷۴ نماینده در برابر تنها ۱۲ رای مخالف به تصویب رساند.

دولت سوئد هم که به تازگی روی کار آمده، روز 30 اکتبر رسما فلسطین را به رسمیت شناخت تا یکصد و سی و پنجمین کشوری باشد که فلسطین را به رسمیت شناخته است. این اقدام سوئد موجب شد تا رژیمصهیونیستی سفیر خود را از این کشور فرابخواند.

«مارگوت والاستورم»، وزیر خارجه سوئد انتقادهای امریکا را در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین رد کرد و گفت: «این آمریکا نیست که برای سیاست ما تصمیم میگیرد.»

همچنین، پارلمان فرانسه ۷ آذر (۲۸ نوامبر) درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین رایگیری خواهد کرد.


کشورهای اروپایی در هفتههای اخیر با شدت گرفتن ساخت و سازها در اراضی فلسطینینشین، با صدور بیانیههایی این اقدام را به صورت لفظی محکوم کردهاند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» دو روز قبل مدعی شد بر اساس اسناد محرمانه، بروکسل ممکن است به دنبال تحریم تلآویو باشد. با این حال اتحادیه اروپا رسما این موضوع را رد کرد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار