نماینده ولی فقیه در استان البرز:

آمریکا در دو میدان قدرت سخت و نرم رو به افول است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در میدان قدرت سخت، آسیب‌پذیر بودن تجهیزات نظامی آمریکا باوجود گستردگی قدرت نظامی و شکست‌های مکرر در جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم و اتکا به جنگ‌های نیابتی از نشانه‌های افول آمریکاست.
کد خبر: ۳۴۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ - 10April 2019

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از کرج، آیت الله سید مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، در سالروز ولادت باسعادت حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، لباس سبز سپاه را بر تن کرده و با فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هجمه اخیر آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌کارگیری حرکات نمادین در این زمینه را ارزشمند دانست و اظهار داشت: گاهی حرکات نمادین، می‌تواند مانع از پیشرفت جریانی شود. لذا از باب نماد، پوشیدن لباس سبز سپاه و اعلام شعار «همه ما پاسداریم» در دفاع از حریم انقلاب کار ارزشمندی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ضمن پراهمیت خواندن مناسبت‌های روز بیستم فروردین، به شهادت شهید آوینی اشاره کرد و گفت: شهید آوینی با داشتن شخصیتی انقلابی، متدین و تفکری عالی، در قالب هنر توانست از انقلاب اسلامی دفاع کند و سایر هنرمندان این عرصه ریزه‌خوار خوان او هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه، روز فناوری هسته‌ای و آغاز قطع رابطه یک‌ طرفه آمریکا با ایران را موردبررسی قرارداد و بیان داشت: در همین روزها بعد از گذشت ۴۰ سال از آن جریان که کشور، توان و قوت بیشتری پیداکرده است، آمریکا سپاه را تروریست اعلام می‌کند که قطعاً این اعلام، منشأ آثار خیر برای ایران و جهان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به علل و عوامل دشمنی‌های آمریکا با ایران، با توجه به گفته‌های نظریه‌پردازان و سیاستمداران آمریکایی پرداخت و گفت: شکل‌گیری انقلاب ایران بر پایه اسلام ناب، مهم‌ترین عامل دشمنی استکبار جهانی علیه ایران است. لذا توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای سبک زندگی اسلامی، راهبردی هوشیارانه است.

امام‌جمعه کرج به مخاطره انداختن منافع ابرقدرت‌ها در خاورمیانه و زیر سؤال بردن بنیان نظام استکباری را، از دیگر عوامل دشمنی‌های آمریکا برشمرد و افزود: دشمنی با رژیم صهیونیستی، الگوی بیداری ملت‌ها بودن، استقلال‌طلبی جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر پیشرفت کشور و اقتدار دفاعی ایران، همه و همه عواملی است که باعث می‌شود آمریکا نسبت به ایران احساس خطر کند.

آیت‌الله حسینی همدانی رو به افول بودن آمریکا را در دو میدان قدرت سخت و نرم، امری حقیقی دانست و با استناد به گزارش‌های منابع آمریکایی، نمادهایی را برای اثبات افول آمریکا مطرح کرد و اظهار داشت: در میدان قدرت سخت، آسیب‌پذیر بودن تجهیزات نظامی آمریکا باوجود گستردگی قدرت نظامی و شکست‌های مکرر در جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم و اتکا به جنگ‌های نیابتی از نشانه‌های افول آمریکاست.

وی افزود: در میدان قدرت نرم نیز، تلاش اروپا برای خارج شدن از سلطه آمریکا و تزلزل در هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش و نگاه منفی مردم جهان به دولت آمریکا و ناتوانی آن‌ها در به‌زانو درآوردن ایران، ازجمله علائمی است که فروپاشی نظام سلطه را به نمایش می‌گذارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز هدف آمریکا از تروریست خواندن سپاه را، از بین بردن اراده ملت ایران دانست و تصریح کرد: پس از دفاع مقدس، دشمن تحت جنگ نرم و فرهنگی، به مبارزه علیه ایران پرداخت تا اراده‌ها را مورد هدف قرار داده و فکر تسلیم شدن و ناتوانی درنبرد علیه آنان را در اذهان بنشاند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: آن‌ها ملت ایران را این‌طور شناخته‌اند که هر چه اراده کنند به دست خواهند آورد. لذا جنگ اراده‌ها را به راه انداخته‌اند. ما نیز با تقویت اراده و حضور درصحنه و با تحلیل درست و به‌موقع، می‌توانیم شکوه پاسداری را جلوه‌گر کرده با ترفندهای دشمن مقابله کنیم.

همین گزارش حاکیست پیش از بیانات نماینده ولی‌فقیه در البرز، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) استان، طی سخنان کوتاهی روز ولادت باسعادت بزرگ پاسدار اسلام و سرور آزادگان جهان حضرت حسین بن علی (ع) را تبریک گفت و به بیان خدمات پاسداران انقلاب اسلامی طی یازده سال گذشته و خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده پرداخت و یاد امام عظیم‌الشأن و فقید جهان اسلام را گرامی داشت.

در پایان این دیدار صمیمانه ضمن تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم پاسدار «علی‌اصغر الیاسی» از تعدادی پاسداران نمونه و جانبازان سرافراز دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار