مدیربنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری جشن‌های مهدوی در اراک

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مرکزی از برگزاری جشن‌های مهدوی با محوریت کودکان در اراک خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ - 13April 2019

برگزاری جشن های مهدوی با محوریت کودکان در اراک«مصطفی مشایخی» مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی با اعلام برگزاری جشن‌های مهدوی با محوریت کودکان در اراک اظهار داشت: مطلبي که در جامعه‌های مذهبی کم مطرح مي شود، چگونگی شاد بودن و برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مفرح مذهبی است. بیشتر توسل‌ها به امام زمان و اهل بيت (ع) در عزاداری‌ها انجام می‌شود و کمتر به مناسبت ولادت‌ها و برنامه‌های مبسوط در این مناسبت‌ها پرداخته می شود.

وی با اشاره به آيه قرآن «أنّه هو اضحک و ابکی»، بیان داشتند که نظر خدا بر هم وزن بودن کفه خنده و گریه در انسان‌هاست. در جامعه‌های مذهبی بحث خنده، شاد بودن، لذتهای حقيقی زندگی، تفريحات، اينها خيلی کم رويش‌کار و سرمايه گذاری می‌شود.

مشایخی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در نظر دارد 6 برنامه جشن مهدوی به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج) با محوریت کودکان پیش دبستانی و دبستان در تاریخ 26 فروردین ماه لغایت اول اردیبهشت در شهر اراک برگزار کند.

وی گفت: امیدواریم برگزاری این گونه جشن‌ها بستری در جهت ایجاد فضایی برای شادی کودکان در کنار خانواده‌ها در اعیاد شعبانیه باشد و همچنین با ایجاد محیطی شاد و مفرح، بتوان در جهت معرفت کودکان نسبت به مهدویت گامی برداشته شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مرکزی ادامه داد: این جشن‌ها با مشارکت و همکاری سازمان صدا و سیمای استان مرکزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، سپاه روح‌الله استان، سازمان بهزیستی، اندیشکده حکمت عهد، مهد و پیش دبستانی شکوفه‌‌ها، مهد مهدوی یاران آفتاب، موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها، کانون خادم یاران شهدا و مسجد شهرک علی ابن ابی‌طالب برگزار خواهد شد.

مشایخی اضافه کرد: پنج برنامه مذکور در سالن آمفی تئاتر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و ویژه برنامه این جشن‌ها به صورت عمومی در سالن ستارگان برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها