تدارک رویدادهای شهری به مناسبت نیمه شعبان در جشنواره جهانی فیلم فجر

مدیر رویدادهای شهری سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر جزییاتی از برنامه‌های متنوعی که به مناسبت نیمه شعبان در این رویداد سینمایی برگزار می‌شود را، تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 14April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، وحید قاسمی مدیر رویداد‌های شهری سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه سال‌ها در حوزه معماری و فرهنگ شهری مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: با توجه به کار‌هایی که سال گذشته با آقای میرکریمی در حوزه توسعه و برنامه‌ریزی فرهنگی شهری برای جشنواره جهانی فیلم فجر انجام دادیم و از آنجا که جشنواره امسال با عید نیمه شعبان مصادف شده است، تصمیم گرفتیم امسال سطح شهر را به صورت جدی تری درگیر حال و هوای جشنواره کنیم.

وی با اشاره به جشنواره‌های شاخصی که در تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: برخی از این جشنواره‌ها در منطقه برای خودشان برند هستند، اما در زمان برگزاری تاثیری در سطح شهر ایجاد نمی‌کنند و نمی‌توانند گردشگر فرهنگی به شهر جذب کنند و این طور به نظر می‌رسد که این پیش‌آمد‌های فرهنگی کاملاً جدا از شهر هستند، ولی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر شرایطی فراهم می‌شود که رویداد‌های شهری نیز فعال باشند.

قاسمی اختصاص حدود ۴۰ بیلبورد شهری به پوستر‌های جشنواره جهانی فیلم فجر را از جمله این رویداد‌ها دانست و عنوان کرد: روی این پوستر‌ها دیالوگ‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران که حوزه انسان، خانواده و اخلاق را مورد توجه قرار می‌دهد، هک شده است.

وی تاکید کرد: ما به جای اینکه جشنواره را به صورت مستقیم تبلیغ کنیم، در واقع وجه فرهنگی سینما را در شهر به نمایش می‌گذاریم. در مورد جانمایی این پوستر‌ها هم باید بگویم بیشتر اطراف محل برگزاری جشنواره و در منطقه شش و منطقه ۱۲ تهران قرار دارند.

مدیر رویداد‌های شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، قرار دادن اِلمان‌های جشنواره جهانی فیلم فجر و کار‌های گرافیتی در اطراف پردیس چارسو و سینما فلسطین را از دیگر رویداد‌های شهری جشنواره دانست و تشریح کرد: با توجه به تجربه نوروزگاه تهران در ایام عید توسط شهرداری، تصمیم گرفتیم یک گذر سینمایی در خیابان برادران مظفر به وجود آوریم بنابراین از ۲۹ فروردین که جشنواره شروع می‌شود، در این گذر غرفه‌هایی داریم که به کار فرهنگی می‌پردازند.

به گفته وی، در روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان مراسمی در این گذر فرهنگی با حضور مهمانان خارجی جشنواره برگزار خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره در این رویداد شهری، شهروندان تهرانی و مهمانان مختلف را میزبانی کند و در کنار این موضوع، هنرمندان عرصه سینما به بازخوانی بخش‌هایی از فیلمنامه‌های آثار مشهور ایرانی در حالتی بین پرفورمنس و نمایش خیابانی می‌پردازند.

مدیر رویداد‌های شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان با اشاره به دیدار رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با پیروز حناچی شهردار تهران و ابراز تمایل شهردار برای همکاری در این رخداد فرهنگی در جهت زیست‌پذیر کردن شهر و ایجاد نشاط اجتماعی گفت: بر این اساس نمایشگاه عکس سینمایی در مقیاس شهری در گذر برادران مظفر در مدت جشنواره برگزار می‌شود. همچنین غرفه‌هایی در این گذر وجود دارند که عموم مردم می‌توانند در آن‌ها موسیقی فیلم‌ها را به صورت آوایی به حالت کُر بازسازی کنند. همچنین پوستر فیلم‌های حاضر در جشنواره با امضای سازندگان آن برای فروش به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. فضایی نیز طراحی شده که علاقه مندان می‌توانند با اِلمان‌های جشنواره جهانی فیلم فجر عکس بگیرند. از سویی دیگر در غرفه‌های دیگری از این گذر، هنرمندان کاریکاتوریست، کاریکاتور بازیگران سینما را کشیده و به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. برای پررنگ‌تر شدن حال و هوای جشنواره نیز کارناوالی پیش بینی شده است که از حد فاصل چارسو تا فلسطین مدام در حال حرکت است و موسیقی نواحی ایرانی در آن نواخته می‌شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است. سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها