رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

جشن هنر انقلاب بهانه‌ای برای مرور کردار شهید «آوینی» است

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: ۵ سالی است که سالروز شهادت مرتضی آوینی بهانه‌ای شده تا دور هم جمع شده و اندیشه و کردار آن شهید بزرگوار را مرور کنیم.
کد خبر: ۳۴۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 17April 2019

بلاغی: جشن هنر انقلاب بهانه‌ای برای مرور کردار «شهید آوینی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از آذربایجان شرقی، جشن هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان، چهره‌های هنری و فرهنگی و مردم در پردیس سینما قدس تبریز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «سید محمدحسین بلاغی» رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی  ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اظهار داشت: ۵ سالی است که سالروز شهادت مرتضی آوینی بهانه‌ای شده تا دور هم جمع شده و اندیشه و کردار آن شهید بزرگوار را مرور کنیم.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده توسط حوزه هنری در هفته هنر انقلاب تبریز گفت: آیین غبارروبی مزار شهدا، دیدار هنرمندان با امام جمعه تبریز، نشست‌های راوی فتح، افتتاح اکران مردمی مستند شهید عبداللهی و جشن هنر انقلاب از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب بوده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: نشان شایستگی هنر امروز برای اولین بار به چهره هنری آذربایجان‌ شرقی در سال ۹۷ اعطا خواهد شد و در تلاشیم تا در حوزه هنری از سال‌های آینده با برنامه‌های پرمحتواتری در خدمت هنر و فرهنگ باشیم.

در ادامه «علیار راستگو» معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به پیش‌‌رو بودن هفته جوان عنوان کرد: به مدیر جوان حوزه هنری و همکارانشان بابت این مراسم تبریک می‌گویم و نوید جشن‌ها و مراسمات باشکوه را در هفته انقلاب می‌دهم.

وی ادامه داد: امیدوارم نهادهای فرهنگی از برنامه‌های این‌چنینی حمایت کنند تا به صورت مشترک نشاط را در قشر جوان ایجاد کنیم.

در ادامه این برنامه یکی از شاعران جوان و نمایش‌نامه‌خوانان اهل بیت به اجرای مراسم پرداختند؛ بعد از اجرای این برنامه‌ها نوبت به معرفی چهره فرهنگی آذربایجان‌ شرقی در سال ۹۷ رسید که از میان ۷ کاندیدا، رضا قلی‌زاده علیار نویسنده ادبیات پایداری تبریز به عنوان چهره فرهنگی سال انتخاب شد.

این مسئول کتاب‌هایی نظیر پاییز ۶۳، چشمان عاشورایی و فشنگ مشقی را بع رشته تحریر در آورده و سال ۹۵ نیز مقام نخست در کنگره جهانی اقتدار را کسب کرده بود.

در ادامه این مراسم از هنرمندانی چون روح‌الله رشیدی به دلیل برگزاری نشست‌های آوینی‌شناسی و قربانعلی طاهرفر برای تحریر کتاب آراز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها