روحانی در مراسم رژه تهران:

توهین به نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است/ ارتش همواره از تمامیت ارضی کشور پاسداری می‌کند

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب داشت، گفت: سپاه نیز در سراسر کشور در صحنه خدماتی و ملی حضور دارد و مردم سپاه را از خود می‌دانند توهین به سپاه و نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است.
کد خبر: ۳۴۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ - 18April 2019

ارتش نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت/ آمریکا از ملت ایران و نیروهای مسلح عصبانی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌السلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم رژه تهران اظهار داشت: سالروز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که امسال با ایام ولادت مهدی موعود (عج) قرین شده است، به همه ملت ایران، نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی معظم کل قوا، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و 22 بهمن 57 داشت. آن وقتی که دولت جائر زمان فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران را بست؛ این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد ما با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌داریم و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل استقبال می‌کنیم. این پرسنل فداکار نیروی هوایی ارتش بود که در روزهایی که امام بزرگوار به ایران بازگشته بودند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام در کنار مردم ایستادگی کرد و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

رئیس جمهور بیان داشت: از همان آغاز پیروزی انقلاب همواره ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد توجه ویژه امام بزرگوار و راحل قرار داشت؛ البته قبل از پیروزی انقلاب هم در همان سال‌های 42 و 43 وقتی به سخنرانی‌های امام (ره) مراجعه کنید می‌بینید که امام راحل برای عزت نیروهای مسلح این کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌داند. بعد از پیروزی انقلاب و بعد از مناسب روز جمهوری اسلامی ایران که در 12 فروردین اعلام شد دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان امام (ره) و دستور امام (ره) آن روز اعلام شد، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین 1358 بود.

وی گفت: چهل سال از آن روز می‌گذرد، و در طول این چهل سال همواره ارتش در کنار ولایت در کنار مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است. امروز هم می‌بینید که در بلیه سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان آنجا که مردم نیاز به کمک دارند ارتش، سپا، بسیج و ناجا و همه نیروهای مسلح ما در کنار مردم با مردم مثل افراد عادی این جامعه بدون این‌که شانیت مقام و منزلت خود را در نظر بگیرند برای امداد و نجات و اسکان و کمک مردم و بازگشایی راه ها و همچنین برای عبور سیلاب‌ها از همه امکان و توان خود استفاده کردند.

روحانی تصریح کرد: بعد از سی سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روزها ارتش و سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی در کنار یکدیگر از کشور و از ملت و از استقلال و از عزت ما به خوبی دفاع کردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است. فکر نمی‌کنم در کشوری بتوانیم نمونه این وحدت و اتحاد و پیوند برادری بین نیروهای مسلح و مردم تا این حد را شاهد باشیم. نیروهای مسلح جزء ملت هستند، قدرت خود را از آن حمایت از ملت می‌دانند و ملت نیز استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می‌بیند.

رئیس جمهور گفت: از طرف ملت بزرگ ایران از نیروهای مسلح به خاطر خدماتشان، ایثارشان، فداکاری‌شان در کمک به مردم نیازمند این کشور تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود. پیداست روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند همه مردم و نخبگان کنار نیروهای مسلح هستند. شما در این اعلام دولت فریبکار آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یک پارچه کنار سپاه بودند و کنار سپاه خواهند بود. به همان دلیل که سپاه همواره کنار مردم بوده و کنار مردم برای همیشه خواهد بود.

وی با بیان این که دشمنان ما تصور می‌کنند سپاه پاسداران صرفا بخشی از نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است، اشتباه می‌کنند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود می‌دانند. توهین به سپاه، توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت بزرگ ایران است.

روحانی ادامه داد: در مقطع تاریخی حساسی که امروز قرار گرفته‌ایم جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگری بارزتر است. امروز روزی است که قدرت‌های بزرگ و به ویژه آمریکا و صهیونیسم در این منطقه نمی‌خواهند ثبات، امنیت‌، یکپارچگی‌، برادری و حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد. به همین دلیل گاهی مداخله مستقیم نظامی در کشورهای منطقه دارند.

روحانی عنوان کرد: از 18 سال پیش تا کنون جنایاتی که ارتش آمریکا در این منطقه انجام داد از افغانستان تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورها جز نکبت، بدبختی، ویرانی و آدم‌کشی آمریکا چیزی را برای این منطقه به ارمغان نیاورده است. در دورانی که آمریکا تصمیم گرفت از قدرت نیابتی خود یعنی تروریست‌ها استفاده کند و خود در کنار نظاره‌گر باشد و آن‌ها را از لحاظ تسلیحات و پشتیبانی هوایی حمایت کند، آن قدرتی که توانست نقشه شوم آمریکا را در این منطقه برهم بزند و این نقشه را نقش بر آب کند، نیروهای مسلح ایران، ملت‌های منطقه و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به چهل سال ایستادگی مردم ایران در برابر توطئه‌های آمریکا تصریح کرد: آمریکا از ملت ایران به خاطر چهل سال ایستادگی، از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خاطر ایستادگی‌شان در برابر توطئه‌‎ها، از انقلاب اسلامی و از همه نیروهای مردمی منطقه، از حزب‌الله لبنان، از حشدالشعبی عراق، از نیروهای مردمی یمن عصبانی است. آمریکا با هر قدرتی که تسلیم او و تحت سیطره و فرمان او نباشد و همچنین از نیروهایی که نگذارند آمریکا به اهداف خود دست یابد، عصبانی است.

روحانی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست‌ها بودند در منطقه خاورمیانه، آنها را مزمحل کنند و از سرزمین‌هایی که اشغال کرده بودند، آنها را برانند.

وی افزود: آمریکا عصبانی است از اینکه نقشه‌ای که به عنوان نقشه قرن در این منطقه طراحی کرده بود، به خاطر ایستادگی ملت‌ها، ملت ایران و نیروهای مسلح نمی‌تواند به پیش ببرد اما راهی که آمریکا انتخاب کرده است راه غلط و اشتباه است. سردمداران رژیم آمریکا در توهمات خودشان غرق شده‌اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: تردیدی نیست که امروز نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگر قدرتمندتر هستند. آسمان ایران امروز ما در سایه قرارگاه پدافند هوایی و دریاهای کشورمان و آب‌های هم جوارمان در سایه حضور نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن‌تر است. همچنین حضور نیروهای مردمی منطقه در کنار حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قدرتمندترند. آمریکا، قدرت ایران، قدرت نیروهای مسلح، ثبات و امنیت منطقه را نمی‌خواهد. در حالی که ثبات منطقه، امنیت منطقه، استقلال کشورهای منطقه و پایان تروریسم و پایان فعالیت‌های آنها در منطقه از اهداف ما است.

روحانی با بیان این که یکی از افتخارات نیروهای مسلح مبارزه با تروریسم و سپاه پاسداران در این زمینه قدم‌های بسیار بلندی را برداشته است، گفت: در سایه تلاش ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاص دولت‌ها و کشورهای منطقه برای حمایت، دست تروریسم در ایران و تروریست‌ها در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه بسته‌تر از دیروز شده است.

وی با اشاره به حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سیل زده کشور، خاطرنشان کرد: از ارتش جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم که امروز در 29 فروردین‌ماه، رژه برخی از استان‌ها و شهرستان‌های درگیر سیل را به رژه خدمت نیروی مسلح تبدیل کرده است.

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: ملت‌های مسلمان و کشورهای همسایه ایران بدانید که نیروی مسلح ایران هیچ گاه در برابر شما و در برابر منافع ملی شما نیست. نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کند. قدرت نیروهای مسلح ما قدرت کشورهای منطقه و قدرت دنیای اسلام است. اگر ما امروز در این منطقه مشکلی داریم، ریشه این مشکلات از استکبار جهانی یا صهیونیسم است. ملت‌‎های این منطقه قرن‌ها برادرانه با هم زندگی کرده‌اند و حسن همجواری داشته‌اند، اگر مشکلی هست از سوی دیگران است. بیایید با هم باشیم و منطقه را از حضور متجاوزان پاک کنیم و صهیونیزمی که 70 سال است در حال جنایت در این منطقه است را به عقب برانیم و ملت‌ فلسطین و دیگر ملت‌های بزرگ منطقه را به حق تاریخی خودشان با کمک به هم و برادری با یکدیگر انجام دهیم که قطعا در این راه حق پیروز است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار