کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری» برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت زوال و افول هژمونی آمریکا تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 18April 2019

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با محوریت زوال و افول هژمونی آمریکا از طرف سازمان جوانان حقوق بشر در ۱۱ و ۱۲ تیرماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: حقوق بشر آمریکایی واژه ای بدیع است که رهبر معظم انقلاب آن را به صورت هدفمند مطرح کردند و با الهام از این واژه، روزهای ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر امریکایی، نامگذاری شد.

انصاری خاطرنشان کرد: در برهه فعلی پرداختن به «حقوق بشر امریکایی» و موارد نقض حقوق بشر توسط امریکا که اخیرا نیز مورد تاکید رهبری معظم واقع شد، اهمیت مضاعفی دارد و می بایست در دستور کار جبهه انقلاب اسلامی قرار گیرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۰ مجموعه از جمله دفتر سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه عالی دفاع ملی، مراکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان، اصفهان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و ... همچنین مجموعه‌هایی از کشورهای فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، یمن، ایتالیا در برگزاری این کنفرانس به عنوان همکار مشارکت دارند.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری» در تهران و قم

انصاری همچنین با اشاره به اینکه این کنفرانس با فراخوان مقاله به اقصی نقاط جهان همراه است افزود: پوستر فراخوان مقاله به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، اسپانیولی، روسی و فرانسوی تهیه و با هدف ترویج دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، شناسایی نخبگان، ایجاد شبکه حقوقی بین قاره‌ای، ارتباط مداوم با این نخبگان و ایجاد فضای ضد استکباری در بین افکار عمومی، به اقصی نقاط جهان ارسال کردیم.

انصاری خاطرنشان کرد: تاریخ ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۳ خردادماه سال جاری است و پوستر همایش به مراکز علمی و دانشگاهی وحوزه های علمیه ارسال شده است و در گاه اینترنتی www.youth-humanrights.com و پست الکترونیکی info@youth-humanrughts.com بدین منظور پیش‌بینی شده است.

انصاری عمده برنامه های کنفرانس را اینگونه بیان کرد: دعوت از علمای تاثیرگذار و اندیشمندان فرهیخته کشورهای مختلف مقیم ایران و خارج، اخذ پیام از برخی از شخصیت های برجسته جهان، برگزاری کمیسیون های تخصصی در موضوعات مختلف، نمایشگاه حقوق بشر امریکایی، تصاویر- فیلم های کوتاه - اسناد و ...، دعوت از برخی آسیب دیدگان از حقوق بشر آمریکایی، طرح شکواییه علیه آمریکا در ایجاد داعش و برهم زدن امنیت جهانی و تجاوز به حقوق مسلمانان، رونمایی از نامه سازمان جوانان حقوق بشر به دبیرکل سازمان ملل جهت بررسی جنایات حقوق بشری آمریکا که توسط مقام معظم رهبری ذکر شد، در دستور کار است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها