رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خبر داد؛

ساماندهی سه هزار کودک در مناطق سیل‌زده توسط بسیج جامعه زنان

مینو اصلانی از حضور مشاوران دینی به منظور حمایت روحی و روانی از سیل‌زدگان و ساماندهی بیش از سه هزار کودک خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 26April 2019

ساماندهی سه هزار کودک در مناطق سیل زده توسط بسیج زنانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مینو اصلانی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با مهر در خصوص تازه‌ترین اقدامات این نهاد در مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: با توجه به سپری شدن هفته جوان، جشن‌ها و رویداد‌های مختلف برای این مناسبت در اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان برگزار شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مهد‌های قرآنی در محل‌های اسکان اضطراری، عنوان کرد: به منظور حمایت روحی از خانواده‌های سیل‌زده، مهد‌های قرآنی در این مراکز راه اندازی شده و مربیان آن نیز از میان خود بانوان تعیین شده‌اند تا علاوه بر تقویت روحیه بانوان، کودکان و نوجوانان نیز سرگرم شوند.

اصلانی تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار کودک در مناطق سیل زده توسط مراکز بسیج زنان و نیرو‌های بسیجی ساماندهی و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص کارآفرینی و اشتغال خانواده‌های سیل زده، اظهار داشت: با توجه به آسیب روحی و روانی وارده شده به هموطنان به ویژه بانوان و کودکان و همچنین آسیب دیدن کسب و کار‌های آن‌ها، دوره‌های مهارت افزایی و آموزش مهارت‌های مختلف در سطوح اردوگاه‌ها پیش بینی شده و افراد با شرکت در دوره‌ها می‌توانند به اشتغال آفرینی‌های کوچک بپردازند. برخی کارآفرینان نیز در مناطق مدنظر و برای آموزش به بانوان حضور یافته‌اند.

اصلانی افزود: کارگروه تولید محتوا در بحران نیز در مناطق تشکیل شده است. مشاوران دینی نیز به منظور روانشناسی مذهبی، ارائه تکنیک‌های معنویت و روان شناسی، حمایت روحی و روانی از هموطنان نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

رئیس بسیج زنان کشور تصریح کرد: در گلستان بیش از ۴۰ مشاور دینی برای ارائه این تکنیک‌های معنویت و مقابله در برابر بحران در مناطق حاضر شده‌اند و اعزام این افراد همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار