روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و نیروگاهی کرمانشاه:

آمریکایی‎ها قدرتشان کمتر از زبانشان است/ دشمن را پشیمان می‌کنیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قدرتشان بسیار محدودتر از زبانشان است، گفت: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از آن‎ها می‎شناسیم.
کد خبر: ۳۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 01May 2019

دولت خسارات سیلاب‌های اخیر را جبران مافات خواهد کردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، آبی و نیروگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه کنونی که امروز افتتاح شد، منطقه را متحول خواهد کرد، اظهار داشت: این سرزمین، سرزمین شرف و ایستادگی در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: عملیات سال 66 در منطقه غرب کشور رخ داد و امروز خوشحال هستیم که ملت بزرگ ما توانست منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند.

رئیس جمهور گفت: در آینده‌ای نه چندان دور این پروژه، توسعه و رونق را در این منطقه به وجود خواهد آورد. طرح‌ها و پروژه‌هایی هم در مناطق مرزی ما وجود دارد که به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس قوه مجریه افزود: طرح‎های عمرانی و آبی بزرگ‎ترین و سرنوشت‌سازترین طرح توسعه در تاریخ کشورمان است و امنیت قضائی ما را در منطقه تثبیت و متحول می‌کند.

روحانی با اشاره به سیلاب‎های اخیر در کشور گفت: تعاملات فراوانی به واسطه سیل اخیر نصیب کشورمان شد؛‌ چراکه حدود 80 درصد از تالاب‎ها و سدهای ما پرآب شد. اما بسیاری از مردم ما از همین حادثه متحمل خسارت‎هایی شدند که قطعا دولت جبران خسارت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از اول فروردین تاکنون حدود 32 میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده است، امسال که منابع آبی کشور قابل قبول و 80 درصد مجموعه مخازن کشور پر شده، بخش گردشگری باید تحول عظیمی را در کشور ایجاد کند.

روحانی با بیان این‎که میزان بارش در کشور منجر به آبادانی و رونق در برکات الهی خواهد شد، بر تلاش مسوولان بر توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: باید بیش از گذشته این صنعت و تلاش برای رونق در این امر مهم را مورد توجه قرار دهیم، در حال حاضر که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و ماه گردشگری نیست، اما مردم بعد از این ماه و در فصل تابستان می‌توانند از سدهای کشور بازدید کرده و از آن بهره ببرند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افتتاح پروژه‎ها و طرح‎های عمرانی در کشور و به خصوص در استان کرمانشاه موافقت ایشان نسبت به برداشت 8 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را امری مهم در راستای تحقق و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها دانست و افزود: ما در دولت این مبلغ را به عنوان وام دریافت کردیم و در حقیقت بلاعوض نیست؛ لذا دولت متعهد به بازپرداخت این مبلغ به همراه سود خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی، ایستادگی و مقاومت ملت و تلاش مسوولان در خنثی کردن توطئه‌های غربی‌ها را رمز موفقیت کشورمان عنوان کرد و گفت: هر اقدام و فعالیت‌هایی که مسوولان و مردم برای موفقیت و پیشرفت کشورمان انجام می‌دهند، ضربه محکمی به دشمنان است و من بسیار خوشحالم که مقاومت مردم باعث شده تا آمریکایی‌ها در تحقق اهدافشان ناکام شوند. ما دشمن را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

روحانی با اشاره به تحریم و تهدیدهای نفتی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر فرض محال که آمریکا بتواند میزان صادرات نفت ما را کم کند، که تاکید می‌کنم این مسئله صورت‎پذیر نخواهد بود، اما ما قادر هستیم این کاهش در صادرات نفتمان را از مسیری دیگر جبران کنیم. آمریکایی‌ها در باطن آن‎چنان قدرتی ندارند و هرچه می‌گویند، زبانی است.

رئیس جمهور با توجه به نقش جمهوری اسلامی در منطقه و تلاش کشورمان در تضعیف و شکست جریان تکفیری، گفت: قطعا آشنایی ما نسبت به منطقه از آشنایی آمریکایی‌ها بهتر و بیشتر است. در حقیقت مقاومت روحیه جهادی، ایثار، شهامت و شهادت‌طلبی ما بیش از تصورات آمریکا و دیگر کشورهاست. امروز دنیا به روحیه تروریست‎پروری آمریکا واقف است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تلاش دولتمردان آمریکایی برای تضعیف توان اقتصادی کشورمان و ایجاد روحیه یاس و نامیدی در مردم نسبت به معیشت و آینده‌شان خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که در سال گذشته علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها، مردم ما با مشکلات معیشتی دست به گریبان بودند و هنوز هم این مشکلات وجود دارد، اما یقین دارم با مقاومت مردم در برابر دشمنان، مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد و ما همچون گذشته پیروز میدان هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها