مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مقاومت و ایستادگی راهبرد جمهوری اسلامی است

سردار یوسفعلی­‌زاده گفت: گفتمان رهبر معظم انقلاب که گفتمان مقاومت، تکیه بر توان داخلی و قطع امید از دشمنان است، توسعه و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت، بر همین اساس باید همیشه آماده دفاع بود و توانمندی­‌های دفاعی خود را بر اساس تهدیدات دشمنان به روز رسانی کرد.
کد خبر: ۳۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ - 02May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس شهرستان «نیشابور» امروز (پنجشنبه 12 اردیبهشت) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«سیدابوالقاسم نوری» رئیس دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس نیشابور در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌­های صورت گرفته توسط این دفتر در 10 سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: شهرستان نیشابور اولین شهرستان استان خراسان رضوی بود که نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در آن راه­‌اندازی شد.

وی افزود: عنایت شهدا باعث شد تا علی­رغم نبود اعتبار و ساختار سازمانی، این دفتر در کنار دیگر دستگاه­‌ها فعالیت‌­های مهمی را در حوزه ایثار و شهادت داشته باشد.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تدوین و چاپ کتاب با موضوع سرداران شهید با همکاری دانشگاه‌­های شهرستان، تهیه جامع­‌ترین بانک اطلاعات دفاع مقدس و شهدای شهرستان، اسکن 50 هزار قطعه عکس و مصاحبه با 100 نفر از فرماندهان نیشابوری دفاع مقدس از جمله فعالیت‌­های این دفتر بوده است.

وی در پایان، حمایت­ دستگاه‌­های اجرایی و نهادهای شهرستان نیشابور را از دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان خواستار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در پایان این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال عمر پر برکتش، بر موج ایثار و از خود گذشتگی و مجاهدت فرزندانش حرکت کرده است.

وی افزود: خون شهدا و ایثار مجاهدان، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و باعث شد تا جمهوری اسلامی در سطح منطقه­‌ای و بین المللی در جایگاه بالایی قرار بگیرد.

این مقام مسئوول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که خرمشهرها در پیش داریم، بیان داشت: حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت است. جهاد و ایثارگری باید منطق اساسی جامعه اسلامی ما بشود و با تلاش از انحراف و فراموشی آن جلوگیری کنیم.

یوسفعلی­‌زاده تأکید کرد: یکی از حوزه‌­های کاری دستگاه­‌های اجرایی، حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس است که باید با اجرای برنامه های مختلف و تأثیرگذار از تحریف و یا دچار روزمرگی شدن آن  جلوگیری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر حفظ آمادگی دفاعی کشورمان تأکید کرد و ابراز داشت: گفتمان رهبر معظم انقلاب که گفتمان مقاومت، تکیه بر توان داخلی و قطع امید از دشمنان است، توسعه و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت، بر همین اساس باید همیشه آماده دفاع بود و توانمندی‌­های دفاعی خود را بر اساس تهدیدات دشمنان به روز رسانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به نقش شهرستان نیشابور در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، نیشابور بعد از مشهد کیفی­‌ترین و مصمم­‌ترین نیروها را به جبهه اعزام می­‌کرد و امروز نیز اقشار مختلف مردم این شهرستان با حضور گسترده خود، در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس مجاهدت کنند.

یوسفعلی‌­زاده در خصوص راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان­‌های استان خراسان رضوی ابراز داشت: این دفاتر، انسجام‌­بخش فعالیت‌­های حوزه دفاع مقدس هستند و موضوع حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس را از دستگاه­ها و نهادها مطالبه می­‌کنند.

وی ادامه داد: تکمیل یادمان شهدای گمنام به عنوان یک مطالبه مردمی باید در دستور کار دستگاه­‌های اجرایی شهرستان نیشابور قرار بگیرد و با تکیه بر کمک­‌های مردمی یادمانی در تراز محل تدفین شهدای گمنام احداث شود.

مدیرکل حفظ آثار استان خراسان رضوی، برگزاری جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان نیشابور با محوریت فرمانداری این شهرستان و دبیری نمایندگی حفظ آثار را ضروری دانست.

در ابتدای این نشست هر یک از اعضا، پیشنهادت و دیدگاه‌­های خود را در خصوص راهکاره‌­های ترویج فرهنگ دفاع مقدس و احیای ارزش‌­های آن، بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار