سی و دومین نمایشگاه کتاب-۸۳/ سردار کارگر:

استقبال از کتاب‌‌های مکتوب علی‌رغم وجود فضای مجازی/ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قیمت‌گذاری کتاب‌ مردم را ملاحظه می‌کند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استقبال از آثار مکتوب اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قیمت‌گذاری کتاب‌ها ملاحظه مردم را می‌کند تا بتوانند از کتاب بیشترین استفاده را داشته باشند.
کد خبر: ۳۴۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ - 03May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (جمعه 13 اردیبهشت) با همراهی سردار «سیدمجید هاشمی‌دانا» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سی ‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

وی پس از ورود به نمایشگاه و با حضور در بخش ناشران عمومی در غرفه انتشارات فاتحان حضور پیدا کرد و در جریان آخرین کتاب‌های این ناشر قرار گرفت. سپس با حضور در غرفه انتشارات شهید کاظمی کتاب زندگی‌نامه شهید محسن حججی را تورق زد و به جایگاه این شهید مدافع حرم اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را نشات گرفته از اخلاص او دانسته بودند.

استقبال از کتاب‌های مکتوب علیرغم وجود فضای مجازی/ در قیمت‌گذاری کتاب مردم را ملاحظه می‌کنیم

سردار کارگر در ادامه از غرفه صریر بازدید کرد و پس از تورق کتاب «رد پا برهنه‌ها» از نوع قلم سردار حمید حسام تجلیل کرد. سپس از غرفه‌های سازمان ایثارگران نزاجا و انتشارات نیروی زمینی سپاه بازدید کرد و در جریان تازه‌های نشر این ناشران نیز قرار گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از غرفه انتشارات شهید ابراهیم هادی بازدید به عمل آورد و ضمن تورق آثار این ناشر، گفت: شهید ابراهیم در دل همه جوانان و نوجوان قرار دارد و این تاثیر شخصیتشان است.

وی در ادامه از انتشارات سوره سبز و ستاره‌ها بازدید کرد و در جریان تازه‌های این ناشران نیز قرار گرفت. سپس به بازدید از غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت.

سردار کارگر در ادامه این بازدید در راهروی بخش ناشران بین‌المللی حاضر و با حضور در غرفه سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی از پوستر «جایزه ملی سرو» و ۵۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی کرد.

استقبال از کتاب‌های مکتوب علیرغم وجود فضای مجازی/ در قیمت‌گذاری کتاب مردم را ملاحظه می‌کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم رونمایی در سخنانی ضمن تشکر از مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شتاب و جهش در انتشار آثار ادبی این حوزه اظهار داشت: همکاران ما در موزه توانستند امسال ۷۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ برسانند. در حوزه کتاب‌های صوتی نیز توفیقاتی داشته‌اند که امیدواریم این موزه در ترازی که در اساسنامه و سند راهبری برای آن معین شده، برسد.

وی موضوع کتاب را یک مسئله مهم دانست و افزود: علی‌رغم وجود فضای مجازی که توانسته خیلی نفوذ داشته باشد یا کتاب‌های الکترونیک، اما استقبال از کتاب‌های مکتوب نشان می‌دهد که اگر آثار ادبی مناسبی تولید و تهیه شود مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که مشتاق آثار مکتوب هستند از آن استقبال می‌کنند. ما اگر بتوانیم آثار مناسبی را با زبان حال و روایت گذشته برای جوانان و نوجوانانی که در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبوده‌اند تهیه کنیم، مسلما اثرگذار خواهد بود.

سردار کارگر به پایان ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «۴۰ سالگی پیری نیست، بلکه به عقلانیت رسیدن است»؛ لذا جا دارد که به موضوع عقلانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر بپردازیم. بیشتر فیلم‌ و کتاب‌هایی که به موضوع دفاع مقدس پرداخته، با رویکرد احساسی بوده و خیلی مناسب است با رویکرد عقلانی در این حوزه کار کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: اهمیت دفاع مقدس از این بعُد است که انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد و این مسئله، مسئله بسیار مهمی است؛ چرا که تمدن نوین اسلامی در دفاع مقدس پایه‌ریزی شد. ما باید حتماً به این مسئله توجه و در حوزه کتاب حتماً جا دارد که کار کنیم.

استقبال از کتاب‌های مکتوب علیرغم وجود فضای مجازی/ در قیمت‌گذاری کتاب مردم را ملاحظه می‌کنیم

وی در ادامه به توجه بر ابعاد ظاهری کتاب در کنار بعُد مضمونی آن تاکید کرد و افزود: برخی از ناشران به سمت استفاده‌ از کاغذهای سبک رفته‌اند که کار بسیار خوبی است. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قیمت‌گذاری کتاب‌ها ملاحظه خریداران، جوانان و نوجوانان را خواهد کرد تا بتوانند از کتاب بیشترین استفاده را داشته باشند.

سردار کارگر راهیان نور را ظرفیت مهمی برای عرضه کتاب دانست و اظهار داشت: ناشران حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌توانند بسیاری از آثارشان را در جریان راهیان نور عرضه کنند؛ چرا که سال گذشته بیش از هفت میلیون نفر از این مناطق بازدید داشته‌اند و می‌توان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب را در آن ایجاد کرد.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: انتظار ما از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر است؛ چرا که هر دفتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالانه موظف به انتشار ۵۰ عنوان کتاب شده است؛ لذا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز باید ۱۰۰ عنوان کتاب عرضه کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه ضمن تشکر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ترویج فرهنگ انقلاب در کشورهای جهان گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خط مقدم است که می‌تواند دفاع مقدس را به جهان معرفی کند تا هیچ‌گاه شاهد هیچ جنگی در دنیا نباشیم.

سردار کارگر در پایان بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن ناشران کودک و نوجوان حاضر و از بخش کودک و نوجوان انتشارات صریر دیدن کرد و در جریان آخرین آثار منتشر شده این ناشر قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار