کارشناس اموربین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

واشنگتن به دنبال جنگ روانی علیه ایران است/ توان دفاعی را با قدرت تقویت می‌کنیم

احمد بخشایشی گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا در به صفر رساندن نفت ایران بیشتر یک جنگ روانی است.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 04May 2019

واشنگتن به دنبال جنگ روانی است«احمد بخشایشی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد احتمال به صفر رساندن فروش نفت ایران توسط ایالات متحده اظهار داشت: اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برابر به صفر رساندن نفت ایران بیشتر یک جنگ روانی است.

وی افزود: دولت آمریکا پس از خروج از برجام هر کاری که می‌توانست در مقابله با ایران انجام دهد، انجام داده است.

بخشایشی ادامه داد: هدف دولت ترامپ این بود که ایران را به زانو در بیاورد و به پای میز مذاکره بکشاند؛ اما تاکنون موفق نشده و نخواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: چین، هند، یونان، ژاپن از خریداران نفت ایران بودند که از این میان ژاپن و یونان و ایتالیا پس از آغاز تحریم‌های آمریکا از ایران نفتی خریداری نکردند.

وی ادامه داد: اما همچنان نفت ایران مشتریان خود را دارد و آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ در سال ۲۰۰۷ ایران تجربه تحریم‌های نفتی را داشته است و در همان زمان توانسته که نفت خود را به فروش برساند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد جنگ روانی طراحی شده از سوی واشنگتن، گفت: ترامپ کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ مگر راه انداختن جنگ روانی که کار عجیبی از سوی ترامپ نیست.

بخشایشی با اشاره به بستن تنگه هرمز گفت: اگر فشار نفتی علیه ایران بیشتر شود، توانایی بستن تنگه هرمز را داریم و همچنین مسئله توان دفاعی را با قدرت بیشتری پیش خواهیم برد.

وی در مورد نگرانی کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس در مورد بستن تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز اگر بسته شود، کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز اقدام به پا در میانی می‌کنند؛ زیرا شاهراه فروش نفت آن‌ها خلیج فارس و تنگه هرمز است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار