«حماسه زینبی 5» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان برگزار شد

مراسم «حماسه زینبی 5» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در مدرسه دخترانه آیت‌الله کاشانی کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ - 08May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «حماسه زینبی 5» تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان در مدرسه دخترانه آیت الله کاشانی کرمان برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید «محمدرضا کاظمی زاده» به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و اظهار داشت: هنگامی که از محمدرضا سوال کردم برای چه به جبهه می روی، در جواب می گفت: جبهه به ما نیاز ندارد، جبهه یک دانشگاه است که ما برای خودسازی به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در دنیا دو نوع دعوت شیطان و خداوند وجود دارد و چه بهتر که راه هدایت الهی را در زندگی پیشه کنیم و از ظلمت رهایی یابیم، افزود: دشمن در فضای مجازی از طریق تبلیغات و جنگ نرم جوانان ما را هدف قرار داده و ما باید در این زمینه بسار هوشمندانه عمل کنیم.

حماسه «زینبی 5» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان برگزار شد

در ادامه مادر بزرگوار شهید «محمدرضا کاظمی زاده» گفت: در یک کلام نمی توانم بیان کنم محمدرضا چه خصوصیاتی داشته است و بهتر است اینگونه بگویم همه کارهای محمدرضا برای رضای خدا بود و فرزند من خداشناس واقعی بود.

همچنین مادر شهید مدافع حرم «غلامرضا لنگری زاده» با بیان اینکه من فرزندم را هدیه ای از امام رضا (ع) می دانم و او را تقدیم حضرت زینب (س) کردم، افزود: غلامرضا چند روز قبل از اعزام به سوریه برای گرفتن رضایت پیش من آمد و من گفتم تو مگر مرا دوست نداری؟ و او در پاسخ گفت: مادر تو را دوست دارم، ولی حضرت زینب (س) را بیشتر دوست دارم.

در این مراسم همسر شهید «علیرضا اشرف گنجویی» به بیان خاطراتی از دوران مفقود الاثری همسرش پرداخت و گفت: مادر شهید بیشتر شبها تا دیر وقت در خانه و زیر نور چراغ خانه می نشست و منتظر فرزندش می ماند و با چشم انتظاری فرزندش از دنیا رفت.

وی خطاب به دانش اموزان گفت: شهدا در وصیت نامه های خود همواره به حفظ حجاب تاکید می کردند و مسئله ای که دشمن بر روی آن با برنامه ریزی کار می کند بحث بی حجاب است و بایستی به وصایای شهدا عمل کنیم و همچنین تابع ولایت فقیه باشید.

حماسه «زینبی 5» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان برگزار شد

همسر شهید «غلامرضا جعفری کرمانی پور» به توکل و سخت کوشی همسرش اشاره کرد و گفت: غلامرضا از دانشجویان رشته انفورماتیک دانشگاه تهران و بسیار درسخوان بود و او برای اینکه خانواده اش شب در آرامش بخوابند و نور چراغ آنها را اذیت نکند، هنگام مطالعه از نور لامپ چراغ برق کوچه استفاده می کرد و احترام ویژه ای نسبت به خانواده اش داشت.

وی خطاب به دانش اموزان گفت: با سخت کوشی هر چه بیشتر درس بخوانید، زیرامملکت در آینده به دست شما دانش آموزان اداره خواهد شد.

در ادامه مراسم از اسوه های صبر و مقاومت تجلیل شد و همچنین پس از پایان مراسم دانش اموزان عکس یادگاری گرفتند.

حماسه «زینبی 5» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان برگزار شد

این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شد و برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، ایستگاه نقاشی و دل نوشته های دانش آموزان از برنامه های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار