سید کمال خرازی:

ترامپ به دنبال ایجاد اختلاف در اروپا و نابودی برجام است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: استراتژی ترامپ از یک‌ طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از طرف دیگر نابودی برجام است.
کد خبر: ۳۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ - 12May 2019

به گزارش گروه سیاست خارجه دفاع‌پرس، «هروه دوشارت» وزیر امور خارجه اسبق فرانسه عصر دیروز (شنبه) با سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات کرد. در این ملاقات تحولات منطقه، روابط ایران و فرانسه و برجام مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

خرازی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران و تنش در منطقه، اروپا و جهان اظهار داشت: استراتژی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از یک‌ طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از طرف دیگر نابودی برجام است.

وی افزود: ترامپ در سطح منطقه نیز ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل اشغال فلسطین، سعی دارد با تحقیر برخی رژیم‌های وابسته عرب و گسترش ایران‌هراسی به اخاذی از آن‌ها اقدام کند.

دوشارت هم با تأکید بر اهمیت انسجام و استقلال اروپا اظهار داشت: استفاده از قدرت دلار به‌ عنوان ابزار مجازات کشورهای دیگر غیرقابل‌ قبول است.

وی افزود: ایران جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و گفت‌وگو و تعمیق روابط فرانسه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

دوشارت درباره توافق هسته‌ای نیز اظهار داشت: توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 توافقی بین‌المللی است و همه باید در حفظ آن بکوشند.

در این ملاقات خرازی ضمن تشریح آخرین وضعیت برجام و ضرورت اجرای تعهدات اروپا به‌ منظور حفظ آن اظهار داشت: واکنش اروپا در این زمینه نشان خواهد داد که اروپا تا چه حد در جهت استقلال خود گام بر خواهد داشت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه ضمن تأکید بر نقش کشورمان در ایجاد ثبات در منطقه عنوان کرد: نفوذ ایران در کشورهای منطقه با زور اسلحه پدید نیامده است، بلکه حاصل نفوذ معنوی در قلب ملت‌هاست.

سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در سفرش به پاریس در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه، ضمن تشریح دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی همچنین در این سفر با خانم «ماریل دو سارنز» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه ملاقات کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار