بخش نخست/ امیر خجسته در گفت‎وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

ارزش‎های دفاع مقدس پادزهر مقابله با استکبار جهانی است/ متوسل شدن آمریکا به فضای مجازی در مبارزه با فرهنگ دفاع مقدس

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل تمام بدخواهان نظام و انقلاب اسلامیمان ایستادیم و رمز پیروزیمان در این دوران پیروی از ارزش‎های انقلاب اسلامی بود؛ نه سلاح و امکانات جنگی.
کد خبر: ۳۴۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 13May 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری ملت ایران بود. روزهای حساس و سرنوشت‎ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه‎آفرینی‎ها و سلحشوری‎های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت بود. نظام جمهوری اسلامی زمانی توانست قدرت غالب عراق را از بین ببرد که «مقاومت» را به عنوان مدل عملی سیاست‌ورزی خود تعریف کرد. اگر تمام جنگ تحمیلی در یک خرده گفتمان خلاصه شود، آن خرده گفتمان «مقاومت» است.

براین اساس، در حاشیه بازدید «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از خبرگزاری دفاع مقدس که عصر روز شنبه (21 اردیبهشت) انجام شد گفت‌و‌گویی را با وی انجام دادیم.

امیر خجسته که در سال 59 با وقوع جنگ تحمیلی و به دنبال فرمان امام (ره) مبنی بر اینکه: «اگر امروز به جبهه نروید فردا دیر است»، تحت عنوان بسیج دانشجویی درس را رها کرده و به جبهه رفت، 14 ماه پس از حضور مداومش در جبهه‎، در 15 مرداد سال 1361 در عملیات برون مرزی ثارالله پس از نفوذ به خاک عراق علی‎رغم 11 ساعت مقاومت و پس از مجروحیت شدید به همراه تعدادی از همرزمانش، در نزدیکی خانقین به اسارت دشمن درآمد. وی حدود هشت سال از جوانی خود را در زندان‎های مخوف و اردوگاه‎های رژیم بعثی عراق سپری کرد و به دنبال پذیرش قطعنامه 598 در سال 1369 به آغوش وطن بازگشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنانش به تحولات امروز کشور و دشمنی آمریکایی‌ها و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان پرداخت و تهاجم فرهنگی را برجسته‎ترین ابزار غربی‎ها در تحقق اهداف و سیاست‎های ضد اسلامی و ضد ایرانیشان دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‎ترین راهکارهای مقابله با کینه‎ورزی‎های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان زنده نگه داشتن یاد و پیروی از سبک مدیریتی و زندگی شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ در حقیقت فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، شهادت‎طلبی، دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی رزمندگان دوران جنگ تحمیلی علاوه بر آنکه در زمان تهاجم رژیم بعث عراق و حامیانش به کشورمان تاثیر بسزایی داشت، امروز هم در محفوظ ماندن جامعه و کشورمان از گزند تمام توطئه‎ها و دشمنی غربی‌ها تاثیرگذار و بارزترین اقدام جهادی است.

خجسته در ادامه با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، وحدت و انسجام میان مردم، مسوولان و رزمندگان را عامل مهمی در پیروزی این جنگ نابرابر عنوان کرد و با بیان اینکه 54 کشور در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق را در مبارزه با کشورمان حمایت و از نظر نظامی تجهیز می‌کردند، افزود: در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم که مردم با تمام قوا و در شرایطی نامساعد با کمترین امکانات همه جانبه مسوولان و رزمندگان را در عقب راندن دشمن از خاک کشورمان کمک و پشتیبانی می‎کردند؛ مقابله با رژیم بعث عراق که 54 کشور را در تحقق اهدافش در پشت سرش داشت و دفاع در مقابل ابرقدرت‎های جهان در حقیقت معجزه‎ای غیرقابل انکار بود.

فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس پادزهر مقابله با استکبار جهانی/ دفاع مقدس فصل مشترک جناح و حزب های گوناگون کشور است

این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران اسارت شاهد این بودم که نیروهای دشمن به چندین زبان دنیا با هم صحبت می‎کنند، گفت: در حقیقت در دوران هشت سال دفاع مقدس بلوک غرب و شرق حامی تراز اول رژیم بعث عراق بود. با تمام این حقایق و نابرابری ها جمهوری اسلامی به واسطه مجاهدت‌ها، مقاومت ها و اتکا به خدا توانست دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

پیروی از ارزش‎های انقلاب اسلامی رمز پیروزی در جنگ تحمیلی

وی، نقش فرهنگ دفاع مقدس را بزرگترین راهکار مقابله با اقدامات و توطئه های دشمنان کشورمان دانست و گفت: در این دوران جانانه در مقابل تمام بدخواهان نظام و انقلاب اسلامیمان ایستادیم و در حقیقت رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی فرهنگ و پیروی از ارزشهای انقلاب اسلامی بود، نه سلاح و امکانات جنگی.

خجسته فرهنگ دفاع مقدس را همچون فرهنگ اسلام ناب محمدی توصیف کرد و گفت: پیروزی ملت ما در مقابل رژیم بعث و متحدان با فرهنگ ایثار و شهامت، مقاومت، شهادت طلبی و از خودگذشتگی تحت رهبری داهیانه امام خمینی میسر شد.

پیروزی‎های جبهه مقاومت در عراق و سوریه مرهون دفاع مقدس است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که در صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای کشورمان موفق بوده‎ایم، به مقاومت جبهه مقاومت در عراق و سوریه در مسیر مبارزه با جریان تکفیری داعش اشاره و تاکید کرد: امروز اگر میبینیم که در منطقه گروه های تروریستی که از آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی به شدت ارتزاق و پشتیبانی می‎شوند، قدرت خود را از دست داده و رو به نابودی هستند، تمام این موفقیت ها و پیروزی های جبهه مقاومت در عراق و سوریه و همچنین عزت و سربلندی حزب‎الله در فلسطین همه به دلیل الگوبرداری نیروهای حزب‎الهی و جهادی از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس ایران است.

فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس پادزهر مقابله با استکبار جهانی/ دفاع مقدس فصل مشترک جناح و حزب های گوناگون کشور است

آمریکا در مبارزه با فرهنگ دفاع مقدس به فضای مجازی متوسل شده است

وی با بیان اینکه آمریکا و دشمنان اسلام ناب محمدی به شدت درصدد هستند تا فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت را در ایران و سایر کشورهای اسلامی تضعیف کنند تا راحت و بدون مانع بتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند، گفت: آمریکایی ها برای اینکه بتوانند فرهنگ و ارزش‎های انقلاب اسلامی کشورمان را در میان جامعه و به خصوص نسل جوان ما کمرنگ و کم اثر کنند، متوسل به فضای مجازی و شبکه های ماهواره‎ای شده است و برای رسیدن به این هدف خود میلیاردها دلار هزینه کرده و به همین کار ادامه می‌دهند؛ آمریکایی ها برای تغییر این فرهنگ انواع و اقسام حربه ها را به کار گرفته و با تمام قوا به میدان جنگ فرهنگی با کشور ما و سایر امت اسلامی آمده است. آمریکا برای اینکه بتواند باور و عقیده مذهبی و ارزشی نسل جوان ما را مورد هدف قرار دهد بیش از ۳۷۰ شبکه ماهواره ای که عمده آنها فارسی زبان هم هستند، تاسیس کرده و به جد می‎کوشد تا فرهنگ دفاع مقدسی، فرهنگ حسینی و عاشورایی را از مردم ما گرفته و فرهنگ ضد ارزشی غرب را به ما القا کند.

خجسته گفت: تا زمانی که در کشور ما فرهنگ دفاع مقدس زنده و پابرجاست، در مقابل دشمنان محفوظ هستیم و دشمنان بر این مسئله به خوبی واقف هستند و به همین دلیل از تمام ظرفیت‎های خود در تضعیف این فرهنگ نهایت استفاده را می‎کنند.

آمریکا توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا توان رویارویی نظامی با کشورمان را ندارد و می‎کوشد تا از طریق راه‎اندازی جنگ فرهنگی به ملت و کشور ما آسیب وارد کند، تصریح کرد: در این برهه از زمان که تیر جنگ نرم غربی ها نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی را هدف گرفته، مسوولان باید به دور از حاشیه و شعارپردازی برای ترویج فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان که امروز در معرض تهدیدات دشمنان قرار دارند، تلاش جدی کنند؛ در حقیقت فرهنگ دفاع مقدس کم از فرهنگ عاشورا ندارد و باید همانطور که برای حفظ فرهنگ حسینی و عاشورایی اقدام می‎شود، برای این مهم هم تلاش کنیم.

فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس پادزهر مقابله با استکبار جهانی/ دفاع مقدس فصل مشترک جناح و حزب های گوناگون کشور است

ترویج فرهنگ دفاع مقدس مهم‎ترین نسخه خنثی‎سازی توطئه‎های استکبار جهانی

وی گفت: اینکه امروز و درست با گذشت 14 قرن هنوز حادثه کربلا دل شیعیان اباعبدالله را به درد می‎آورد و مردم برای مظلومیت حضرت اندوهگین می‎شوند و به شهامت، غیرت، دشمن‎ستیری و ذلت ناپذیری امام حسین (ع) افتخار می‎کنند، مصداق بارز حقانیت و جلوه گری فرهنگ و نهضت حسینی است که در طول تاریخ پس از گذر از واقعه کربلا محفوظ مانده است؛ لذا اگر برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس که در اصل برگرفته از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است، به خوبی کار کنیم، قطعا حماسه آفرینی و رشادت‎ها و حقایق دوران دفاع مقدس نه تنها برای نسل بعدی بلکه برای آیندگان ما جاودان خواهد ماند. در حقیقت مهم‎ترین نسخه برای خنثی سازی تمام توطئه‎های استکبار جهانی ترویج فرهنگ و ارزش‎های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و هرچه در این زمینه بیشتر کار و تلاش کنیم، قطعا در عقب راندن دشمن و شکست آنها در جنگ فرهنگی موفق‎تر عمل خواهیم کرد.

دفاع مقدس نقطه اشتراک تمام نمایندگان با هر سلیقه سیاسی است

خجسته نقش آموزش و پرورش، دانشگاه‎ها، حوزه‎های علمیه و نهادهای فرهنگی و ارزشی را در برجسته‎سازی ارزش‎ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین فرهنگ دفاع مقدس بی‎نظیر و مهم خواند و با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز از هیچ تلاشی در تحقق این امر دریغ نمی‎کند، گفت: مجلس این آمادگی را دارد که در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سایر موضوعاتی در این زمینه، طرح و مصوبه تدوین و تهیه کند؛ کمااینکه تاکنون به هر طرح، لایحه و مصوبه ای که با دفاع مقدس درهم تنیده باشد، جواب رد ندادیم و آن را با افتخار به تصویب رساندیم؛ چراکه دفاع مقدس نقطه اشتراک تمام نمایندگان ملت در مجلس با هر سلیقه سیاسی و جناحی مختلفی که باشند، محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تمام مسوولان در هر پست و مقام که به ملت و کشور خدمت می‎کنند، باید محکم از فرهنگ دفاع مقدس، دفاع کنند و این امانت را از رزمندگان و شهدای جنگ‌ تحمیلی به سلامت به نسل بعدی برسانند، گفت: علاوه بر اینکه قوای سه گانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به شدت نقش داشته و تاثیرگذار هستند، مردم هم به همان اندازه در ترویج این فرهنگ سهم دارند؛ چراکه فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی مردمی است، به این معنا که مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس با دلاوری‎ها و جانفشانی‎ها، فرهنگ مقاومت را خلق کردند. برگزاری یادواره‎های شهدا که در سرتاسر کشور روز به روز با شور و شعف و شکوه خاصی برگزار می‎شود، مگر به پشتوانه آتش به اختیار بودن مردم مدیریت و برگزار نمی‎شود؟ در حقیقت این مردم هستند که نهال مقاومت را که از ابتدای ظهور انقلاب اسلامی در کشورمان کاشته شد و جان گرفت و در دوران هشت سال دفاع مقدس تبدیل به درختی تنومند شد با الگوگیری از آموزه‎های دفاع مقدس آبیاری می‎کنند.

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) الگوی مقاومت برای امت اسلامی است، گفت: رزمندگان با باور قلبی به اینکه حق همیشه پیروز میدان است با پیروی از سبک و سیره زندگی، رهب معظم انقلاب اسلامی و نبرد معصومین (ع) در مقابل کفار و دشمنان اسلام و به ویژه ذلت ناپذیری امام حسین (ع) در واقعه کربلا، دوران هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی و سربلندی بدون آنکه یک وجب از خاک کشورمان به تسلط بیگانگان و اجانب درآید، رقم زدند؛ اگر بخواهم موفقیت و پیروزی های کشورمان در مقابل اقدامات دشمنان را در یک کلام خلاصه کنم، باید به ترویج فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و تاکید کنم که غربی ها به شدت از برجسته شدن این فرهنگ در کشور ما وحشت دارند.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار