سردار رضایی:

سازمان‌های بین‌المللی فقط شعار مبارزه با مواد مخدر می‌دهند/ تردد‌های غیر مجاز مرزی به حداقل رسیده است

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مسئله‌ای که امروز در مرز‌ها بیشتر با آن درگیر هستیم، مقابله با مواد مخدر است، گفت: سازمان‌های بین‌المللی فقط شعار مبارزه با مواد مخدر می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 15May 2019

سازمان‌های بین المللی فقط شعار مبارزه با مواد مخدر می‌دهند/ تردد‌های غیر مجاز مرزی به حداقل رسیده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری با خبرنگاران استان خوزستان، اظهار داشت: ما یک دشمن داریم که از ۲۲ بهمن ۵۷ به بعد تمام منافع نامشروع آن از بین رفته است و ۴۰ سال است که توطئه می‌کند و رجز می‌خواند؛ البته هرجا به میدان آمده، شکست خورده است و نمونه‌های مختلفی ازجمله طبس داریم که دشمن، تهدید خود را عملی کرد و دیدید که چه اتفاقی افتاد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بار‌ها و بار‌ها رجز‌های بیهوده خوانده و ما را تهدید کرده است، گفت: این حرف‌ها هیچ تأثیری در اراده ملت و مردم ما ندارد و برعکس باعث انسجام‌بخشی بین مردم و مسئولان شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: به تفسیر خود تئوریسین‌های استکباری، جمهوری اسلامی دو بال سبز و سرخ دارد که بال سرخ آن شهادت است که برگرفته از عاشوراست و بال سبز آن بال انتظار است؛ یعنی همیشه امیدوار و خوش‌بین، جمهوری اسلامی یک زره دارد به نام ولایت فقیه و آن‌قدر اوج گرفته است که هیچ‎گاه تیر‌ها به آن نمی‌رسد، این تفاسیر چیزی است که خود تئوریسین‌ها به آن رسیده‌اند.

سردار رضایی تصریح کرد: اینکه ناوی بیاید یا ناوی برود، تفاوتی برای این ملت ندارد، وقتی دشمنان فشار‌های اقتصادی را وارد کردند، فکر می‌کردند که به هدف خود رسیده‌اند. در شهریورماه یا مهرماه بود که کشور از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی نداشت، اما مقام معظم رهبری فرمودند، «راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ تماشایی خواهد بود» و این اتفاق هم محقق شد.

این مقام عالی مرزبانی ناجا افزود: مسئله‌ای که امروز در مرز‌ها بیشتر با آن درگیر هستیم، مقابله با مواد مخدر است. در افغانستان از حدود ۲۰ سال گذشته کشت و تولید مواد مخدر به بیش از ۴۵ تا ۵۰ برابر رسیده است، اگر در سال ۲۰۰۰ حدود ۲۰۰ تن کشت و تولید مواد مخدر وجود داشت، این مقدار حالا به بیش از ۹ هزار تُن رسیده است این در حالی است که در سال جاری از ورود هشت تُن مواد مخدر در مرز ممانعت شده است.

وی گفت: فقط شعار‌های سازمان‌های بین‌المللی را در خصوص مبارزه با مواد مخدر می‌شنویم، اما تا به امروز هیچ حمایت، پشتیبانی و همکاری واقعی میدانی از سازمان‌های بین‌المللی ندیده‌ایم، در حالی که خود آن‌ها اقرار کرده‌اند که جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه و مقابله با مواد مخدر است، اما در این زمینه ما هیچ پشتیبانی عملی از این سازمان‌ها ندیده‌ایم.

سردار رضایی تاکید کرد: اگر سازمان‌های بین‌المللی واقعاً می‌خواهند شعار‌های آن‌ها عملی شود، انتظار داریم که تجهیزات مورد نیاز در بحث مبارزه با مواد مخدر در اختیار مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خط مرزی خطی است که در دو طرف آن قوانین مختلفی وجود دارد و از مردم به ویژه مرزنشینان و کسانی که از مرز‌ها تردد می‌کنند، درخواست می‌کنم به قوانین و مقررات مرزی توجه کنند، گفت: در یک دهه گذشته با مشارکت مرزنشینان تردد غیرمجاز که خود یک جرم محسوب می‌شود به حداقل رسیده است؛ در خوزستان نیز این میزان به کمترین مورد رسیده است؛ اما باز یک مورد نیز شایسته نیست.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حوزه اروند، قبلاً مشکلاتی داشتیم که با هماهنگی و همکاری مرزبانی عراق مرتفع شد. درباره تمام قوانین و مقررات اجرایی و گشت‌های همزمان با مرزبانی عراق توافق کرده‌ایم و این مسئله موجب شد که اروند یکی از امن‌ترین مناطق مرزی ما در کشور باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها