معرفی کتاب؛

«راز رضوان زندگینامه شهید عماد مغنیه»

کد خبر: ۳۴۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵ - 23May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «راز رضوان، زندگینامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی شهید عماد مغنیه (حاج رضوان)» از آثار گروه فرهنگی «شهید ابراهیم هادی» است که در آن بخش‌های مختلفی از زندگی شهید مغنیه از زبان خانواده، همرزمان و دوستان آن شهید روایت شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«ما به عنوان خواهر و برادر علی‌رغم تفاوت سنی ۲۱ ساله‌مان رابطه خوبی با هم داشتیم. ما در دوران حیات عماد برای حفظ جان او از رابطه خویشاوندی با کسی سخن نمی‌گفتیم. ولی امروز با کمال افتخار می‌گویم که من خواهر سه شهید فواد، جهاد و عماد مغنیه و تمامی شهیدان مقاومت اسلامی هستم. حاج عماد در کنار آن مشغله‌های نظامی که داشت خیلی به مقوله هنر اهمیت می‌داد. اوقات زیادی را با مباحث هنری سپری می‌کرد. عمیقاً به این معتقد بود که ما باید به زبان هنر حرفمان را بزنیم و افکارمان را منتشر کنیم. تنها زبان هنر است که می‌تواند موثر عمل کند. در اجتماعات حزب‌الله اهمیت خاصی برای هنر قائل بود به گونه‌ای که خود شخصا سر اجرا‌ها می‌آمد و به کار اشراف داشت. وقتی من تئاتری را بازی می‌کردم یا به صحنه می‌آوردم در سالن بود و کار را نگاه می‌کرد. در حالی که کسی در سالن نمایش نمی‌فهمید که این شخص حاج عماد است.

حتی پیگیر تولیدات شبکه المنار هم بود و آثار تولید شده را با دقت نظر بررسی می‌کرد. همیشه هم نظرات خوبی داشت. برای مثال بعد از دیدن یکی از نماهنگ‌های تولید شده توسط المنار، به پرچم‌هایی که در این نماهنگ در دست افراد بود، اشاره کرد و گفت: این درست نیست که همگی پرچم حزب‌الله در دست دارند بهتر است نیمی از این پرچم‌ها پرچم حزب‌الله و نیم دیگر پرچم لبنان باشد. اینگونه به آن‌ها که همیشه می‌خواهند بگویند حزب‌الله به دنبال خودمختاری است بهانه نمی‌دهید. این نظر عماد به اصلاح آن نماهنگ منجر شد و اتفاقاً آن نماهنگ در لبنان بسیار مورد استقبال قرار گرفت.»

«راز رضوان، زندگی نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی شهید عماد مغنیه» توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی در دو هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار