حمایت ریاست اجرایی افغانستان از تماس‌های کشورهای خارجی با طالبان

ریاست اجرایی افغانستان اعلام کرد که اگر تماس‌های کشورهای خارجی با طالبان به روند صلح کمک کند از این دیدارها حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ - 23May 2019

حمایت ریاست اجرایی افغانستان از تماس‌های کشورهای خارجی با طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ماه‌های اخیر و پس از تعیین «ملا عبدالغنی برادر» به‌عنوان معاون سیاسی رهبر طالبان، دیدارهای مقامات کشورهای خارجی با طالبان افزایش یافته است.

«امید میثم» معاون سخنگوی ریاست اجرایی در این باره گفت: هرگونه تماس با طالبان اگر به روند صلح کمک کرده و صادقانه صورت گیرد دولت نیز از آن استقبال می‌کند.

وی افزود: اما اگر این دیدارها با هدف دیگری انجام شود در این‌صورت این نشست‌ها به‌نفع افغانستان، منطقه و جهان نیست.

شماری از منتقدان بر این باورند که دیدار مقامات و نمایندگان کشورها سبب مشروعیت‌بخشی به طالبان و تضعیف دولت خواهد شد.

به گزارش «رادیو آزادی»، «عبدالخبیر اوچقون» معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز با انتقاد از این دیدارها گفت، این نشست‌ها نه‌تنها به روند صلح کمک نمی‌کند بلکه سبب پیچیده‌تر شدن این روند می‌شود.

اخیراً طالبان با انتشار بیانیه‌ای از سفر «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با ملا برادر خبر داد.

براساس این بیانیه در این نشست دو طرف درباره وضعیت کنونی افغانستان، مذاکرات، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل‌نظر کردند.

پیش از این نیز نماینده ویژه آلمان در افغانستان، وزیر خارجه اندونزی و وزیر خارجه ازبکستان نیز برای دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان به قطر سفر کرده بودند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار