حمایت «قذام الدم» پسرعموی «معمر قذافی» از خلیفه حفتر

«احمد قذام‌الدم» پسر عمومی «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی به درگیری بین نیرو‌های شرق لیبی و نیرو‌های دولت وفاق ملی در طرابلس واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۴۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ - 28May 2019

حمایت «قذام الدم» پسرعموی «معمر قذافی» از خلیفه حفتربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد قذام‌الدم» پسر عمومی «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی به درگیری بین نیرو‌های شرق لیبی و نیرو‌های دولت وفاق ملی در طرابلس واکنش نشان داد.

قذاف الدم ضمن حمایت از نیرو‌های ژنرال «خلیفه حفتر» اظهار داشت که حفتر با حکم پارلمان شرق لیبی که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، برای نظارت و رهبری ارتش لیبی مأمور شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه عربی «ایندیپندنت» افزود که حفتر از سوی پارلمان شرق لیبی برای احیای ارتش، نظارت و رهبری آن مأمور شده و از تمامی شهر‌ها و روستای شرق لیبی نیرو‌های ارتش را جمع‌آوری کرد و با تمامی گروه‌های قبیله‌ای و سیاسی پیمان بست و پس از پاکسازی شرق لیبی به سمت جنوب رفت و اکنون طبیعی است که برای پاکسازی پایتخت به سمت این شهر حرکت کند.

قذاف الدم با اشاره به اینکه مأموریت اصلی ارتش لیبی حمایت از کشور و توقف دخالت‌های خارجی و نیز مقابله با شبه‌نظامیان است، تصریح کرد که «نیرو‌های مسلح یک نیروی قبیله‌ای یا حزبی نیست بلکه از سراسر لیبی به این ارتش پیوسته‌اند و بر این اساس ما نیز از آن حمایت کرده و در کنار آن ایستادیم».

وی همچنین گفت که نبرد کنونی در طرابلس، درگیری بین نیرو‌های مسلح مشروع و گروهک‌هاست که دولت طرابلس بر آن‌ها نظارت دارد و لذا یک نبرد سیاسی نیست بلکه نبرد بین ارتش و گروهک‌هایی است که هشت سال به زور سلاح بر تمامی منابع و امکانات لیبی سیطره یافته‌اند و در این سال‌ها ملت ما از محرومیت و بدبختی رنج برده است.

سرنوشت طرابلس به دست غرب افتاده است

پسرعموی قذافی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح تحت امر حفتر در تعقیب گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه و قطر هستند، افزود که این عناصر تروریستی از مرز‌های تونس، چاد و سودان وارد خاک لیبی شده‌اند و این تعرض به خاک لیبی است.

قذاف الدم همچنین هر گونه معامله بین عناصر دوره قذافی با نیرو‌های تحت امر حفتر را رد کرد.

وی گفت که لیبی از هشت سال پیس صحنه درگیری و نبرد است و مردم آن در خیابان‌ها کشته می‌شوند و ثروت‌های آن هدر می‌رود و ما نمی‌دانیم که این ویرانی به نفع چه کسی است، اما اساسا مسئولیت آن بر عهده کشور‌های غربی است، کشور‌هایی که تصمیم به تجاوز به لیبی و نابودی آن گرفتند، آیا غرب نمی‌دانست که لیبی به چنین سرنوشتی دچار می‌شود؟ من گمان نمی‌کنم که غرب احمق باشد بلکه آن‌ها برای این تجاوز طرح‌ریزی کرده بود و تا به این لحظه نیز طرح‌های آن‌ها ادامه دارد.

قذاف‌الدم ابراز عقیده کرد که اکنون اوضاع لیبی و کنترل آن به دست خود لیبیایی‌ها نیست و اگر به دست آن‌ها بود نیرو‌های مسلح لیبی ظرف چند ساعت وارد طرابلس می‌شدند، اما تصمیم‌گیری با لیبیایی‌ها نیست و غرب با یکسره کردن سرنوشت جنگ مخالف است.

وی تأکید کرد: «طرابلس از دست رفته و دست کسانی افتاده که طرح‌های غرب را اجرا می‌کنند و اگر کشور‌های غربی در تعامل با این پرونده لیبی جدی هستند بایستی اشتباهات خود را اصلاح کنند و آن‌ها تنها درگیری‌ها را مدیریت می‌کنند و خواهان پایان آن نیستند».

پسرعمومی قذافی همچنین با تأکید بر گفت‌وگوی جدی لیبیایی‌ها بدون دخالت دیگران، گفت:: «همه لیبیایی‌ها اکنون به دنبال راهی برای خروج از بحران هستند، همه بها پرداخت کرده و خواهان بازگشت به وطن هستند و کافی است کشور‌های غربی دست از لیبی بردارند، آن‌ها هستند که در گفت‌وگو‌ها مانع‌تراشی می‌کنند».

سیف‌الاسلام برای ریاست‌جمهوری لیبی نامزد می‌شود

قذاف الدم درباره احتمال نامزدی سیف‌الاسلام فرزند قذافی در انتخابات ریاست‌جمهور لیبی گفت: «او (سیف‌الاسلام) نگفته که قصد نامزدی در انتخابات را دارد بلکه مردم این را گفته‌اند و مشکل امروز این نیست که چه کسی حکومت کند بلکه مسئله نجات وطن است».

پیش از این جنبش «ماندلای لیبی» اعلام کرده بود که در یک نظرسنجی ۹۰ درصد افراد حمایت خود از سیف‌الاسلام برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را اعلام کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار