نه به معامله قرن-۲۵/ لاریجانی:

ملت ایران در حمایت از فلسطینی‌های مظلوم ثابت‌قدم هستند/ «معامله قرن» نشانه دلال‌مأبی آمریکاست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در آذر سال 1358 آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس شریف نامگذاری کردند، گفت: از آن روز تا به امروز ملت ایران 39 مرتبه حمایت خود از مردم مظلوم اما شجاع فلسطین را اعلام کردند.
کد خبر: ۳۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ - 31May 2019

//به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به فضیلت‌ ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمز و گنجینه فضیلت‌های ماه مبارک رمضان در حدیث معراج نهفته است؛ در این حدیث خداوند به حضرت رسول (ص) فرموند: «ای احمد، روزه گرسنگی و سکوت را به ارث می‌گذارد و سکوت حکمت را به ارمغان می‌آورد و حکمت معرفت را و معرفت یقین را به انسان‌ها می‌دهد و چون بنده به مقام یقین برسد، باکی ندارد که روزه‌اش چطور می‌گذرد». این مقام همان مقام رضاست. آنکس که به مقام رضا دست پیدا کند،، سه حال به اون دست می‌دهد، شکری توام با علم و معرفت، ذکری که نسیان و فراموشی در آن نیست و سوم شکری خالص برای خالق.

وی ادامه داد: امروز روز قدس است و از 16 مرداد سال 1358 که رهبر کبیر انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نام نهاد، تا زمان حال 39 مرتبه ملت ما در روز جهانی قدس به صحنه آمدند و از مردم مظلوم اما شجاع فلسطین و هویت قدس شریف دفاع کردند و بدون تردید این ابتکاری که امام (ره) به خرج دادند یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله‌های بصیرت امت اسلامی نسبت به قدس شریف فروزان باشد.

لاریجانی گفت: ابعاد طرح معامله قرن مشخص نیست. گفته شده است که در این طرح حذف بازگشت آوارگان فلسطینی نهفته است و برای تحقق این امر معامله‌ای مادی را سامان می‌دهند و پولش را از جیب کشورهای بدبخت پولدار خلیج فارس درمی‌آورند تا به کشورهایی که آوارگان فلسطینی حضور دارند بدهند تا آوارگان تبعه این کشور شوند.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد دهکده ابودیس به عنوان پایتخت اسرائیل هستند تا بیت المقدس را برای همیشه در چنگال خود بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح وضع روشنی ندارد و دلالت هایی وجود دارد که کنفرانس بحرین به عنوان کارگاهی برای جنبه های اقتصادی این طرح است که البته این افتضاحی برای یک کشور اسلامی است که به دنبال دلالی برای این معامله است.

وی گفت: یک جهت گیری کلی را می توان از ادعاهای اخیر آمریکا درآورد که راهبرد آمریکایی‌ها در این شرایط نسبت به تحولات منطقه چیست. به نظرمن راهبردشان تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: اگر راهبرد آمریکا این است، پاسخ کشورهای اسلامی نیز باید در همین سطح باشد. نمی توان با چند اقدام تاکتیکی پاسخ این اقدامات و دشمنی ها را داد بلکه باید کشورهای اسلامی راهبردی هم‌سنگ و یا قوی‌تر را طراحی کنند.

رئیس مجلس گفت: روشن شده است که برخی کشورهای اسلامی طرف اسرائیل هستند. از حدود ۷۰ سال پیش درگیری هایی در خاورمیانه به خاطر رژیم صهیونیستی به وجود آمد. غالباً این درگیری ها با ناکامی همراه بود علاوه بر این ساماندهی طرح های صلح هم با ناکامی مواجه بود چون ردپای بی صداقتی برخی کشورهای منطقه دیده می شد. برخی مانند انور سادات صادق بودند اما برخی کشورها با اسرائیل همکاری می کردند و فریاد حمایت از فلسطین سر می دادند. سعودی ها با همکاری امارات و بحرین در جهت تسلط اسرائیل بر فلسطین حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان و اسرائیل، سعودی ها به اسرائیل اطلاعات می دادند اما علنی نمی کردند اما امروز با وزرای اطلاعات اسرائیل جلسه علنی می گذارند، گفت: اگرچه این اقدام سعودی ها اقدامی خائنانه است اما برای مقابله با توطئه صهیونیست ها این شفافیت به نفع فلسطین است که صف کشورهای منافق جدا شد.

لاریجانی تاکید کرد: کشوری که حاضر است صدها میلیارد دلار اسلحه بخرد و بر سر مردم یمن بریزد در همین امتداد آمادگی دارد پول کثیف برای معامله قرن بدهد تا آقای ترامپ و داماد یهودی اش اسرائیل را بر منطقه مسلط کنند. خجالت آورترین موضع گیری ها را در این ایام شاهد بودیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار