عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تلاش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ و سیره شهدا به جامعه کافی نیست

محمدمهدی برومندی با اشاره به نقش موثر رسانه در ترویج فرهنگ و ارزش‌های شهدا، گفت: متاسفانه ظرفیت‌های بالقوه رسانه‌ها برای معرفی سبک زندگی و منش شهدا مورد غفلت مسوولان قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۴۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸ - 07June 2019

///محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی قربانی تروریسم است، اظهار داشت: از آرمان‌های بزرگ و تراز اول انقلاب اسلامی می‌توان به حمایت از مظلومان و مستضعفین جهان اشاره کرد و به همین دلیل از بدو ورود جریان تکفیری داعش به منطقه، ما به درخواست رسمی مقامات کشورهای عراق و سوریه در جهت مبارزه با داعش اقدام کردیم.

وی با توجه به این نکته که جریان تکفیری داعش تحت حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به منظور تجزیه کشورهای اسلامی و تضعیف و تخریب قدرت مسلمانان شکل گرفت، افزود: آمریکایی‌ها در شرایطی خود را مدعی رعایت حقوق بشر در جهان معرفی می‌کنند که دستشان به خون مردم عراق و سوریه آلوده است؛ امروز جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود نه تنها برای امت اسلامی بلکه برای کشورهای اروپایی هم به اثبات رسیده که همین مسئله منجر به رسوایی آن‌ها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مبنی بر بمب‌گذاری سال 60 که منجر به شهادت 72 تن از نمایندگان مجلس و دولتمردان شد، تصریح کرد: در حقیقت به صراحت می‌توان گفت که کشور ما قربانی تروریسم است؛ لذا مصداق بارز این مسئله را می‌توان در جنایات تروریست‌ها (منافقین) در به شهادت رساندن بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران در بدو ظهور انقلاب تا کنون، شهادت دانشمندان هسته‌ای، حمله تروریستی داعش در سال گذشته به مجلس و حرم امام راحل و جنایاتی از این قبیل اشاره کرد؛ لذا جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که خود مورد هدف و خطر تروریسم بوده، امروز در مسیر مقابله با تروریست‌ها ثابت‌قدم است.

برومندی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت نماد وحدت و انسجام امت اسلامی را به نمایش گذاشت، گفت: در شرایطی که تفرقه‌افکنی میان شیعیان و اهل سنت در دستور کار دولتمردان غربی قرار دارد، شاهد حضور رزمندگانی از مذاهب مختلف اسلامی در منطقه بودیم که با شهامت و باور قلبی برای نابودی دشمنان قرآن و اسلام دوشادوش هم متحد شده و نبرد می‌کردند.

این مقام مسوول با اشاره به منش و سیره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان و شهدای مدافع حرم از شهدای دوران جنگ تحمیلی الگو گرفته و به آن‌ها توسل جستند؛ چراکه یقین داشتند اگر شهدای دوران دفاع مقدس دوباره به این دنیا برمی‌گشتند قطعا دوباره در نبرد با جریان تکفیری داعش لباس رزم می‌پوشیدند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدای مدافع حرم، غریبانه خارج از مرزهای کشور برای نابودی داعش جهاد کردند، گفت: مظلومیت و غریبانگی رزمندگان و شهدای مدافع حرم قابل قیاس با رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس نیست؛ چراکه خارج از مرزهای کشور فارغ از هرگونه اطلاع‌رسانی و در اوج خفقان و غربت نه تنها برای نجات جان مسلمانان عراق و سوریه بلکه برای عقب راندن دشمنان در میدان بودند.

وی گفت: ما باید در کنار معرفی و تلاش برای شناساندن شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به جامعه برای پرهیز از گمنامی شهدای مدافع حرم در جامعه اقدام کنیم.

نماینده مردم شهرستان مرودشت با اشاره به نقش موثر رسانه در ترویج فرهنگ و ارزش‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: متاسفانه ظرفیت‌های بالقوه رسانه‌ها برای معرفی سبک زندگی و منش شهدا مورد غفلت مسوولان قرار گرفته؛ ظرفیت فعالیت‌های ارزشی و اعتقادی در رسانه‌های ما بسیار بالاست و ما کمتر سراغ آن رفته‌ایم و کمتر از اهالی فرهنگ و رسانه در این زمینه مطالبه شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها