برگزیده شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» به تماشاخانه مهر می‌آید

نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی که پیش از این عنوان برگزیده شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» را از آن خود کرده است، از ۱۲ تا ۲۶ تیر در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۳۵۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 16June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی که پیش از این عنوان برگزیده شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» را از آن خود کرده است، از ۱۲ تا ۲۶ تیر در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

از جمله نمایش‌هایی که دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری آن را برای اجرای فصل تابستان در تالارهای نمایشی حوزه هنری در نظر گرفته است، نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی است.

هزارجریبی در این مورد اظهار داشت: پس از پایان یافتن شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» قرار بود که دبیرخانه این جشنواره، آثار منتخب و برگزیده خود را برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار دهد که این‌گونه نشد و از آنجا که یکی از داوران آن دوره از جشنواره کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود، لذا با عنایت و توجه ایشان، این اثر برای اجرای عمومی در یکی از تماشاخانه‌های حوزه هنری معرفی شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: به هر حال این نمایش از جمله تولیدات مرکز استانی حوزه هنری مازندران است که در طول تمرین و آماده‌سازی آن برای شرکت در جشنواره «تئاتر مقاومت» مورد حمایت مسئولان این مرکز نیز قرار گرفت و اکنون بسیار خرسند از این هستیم که نتیجه تلاش دوستان به بار نشست و قرار است در ایام تابستان چند شبی را در یکی از تالارهای نمایشی حوزه هنری در پایتخت اجرا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمترین تغییرات در فرم اجرایی این نمایش را به نسبت اجرا در جشنواره «تئاتر مقاومت» شاهد خواهیم بود، گفت: «زنان بیشه‌گل» داستان زنان روستایی به همین نام است که در غیاب مردانشان که به جنگ رفته‌اند خود به حفظ و حراست از روستا پرداخته و به یاری هم، مقاومتی جانانه را در برابر اتفاقات ناگواری که بر این روستا تحمیل می‌شود، رقم می‌زنند.

هزارجریبی در پایان گفت: براساس آخرین اطلاعات و توافقات صورت گرفته قرار است 12 تا 26 تیر سال جاری با اجرای این نمایش میزبان علاقه‌مندان به تئاتر در تماشاخانه مهر حوزه هنری باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها