عصر امروز؛

اختتامیه همایش «PTSD» برگزار شد

مراسم اختتامیه همایش سه روزه «سندروم استرس پس از ضایعه» (PTSD) باحضور نمایندگانی از کشورهای دوست و همسایه در بیمارستان روان‌پزشکی ۵۰۵ نزاجا برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ - 17June 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه همایش سه روزه  سندروم استرس پس از ضایعه (PTSD) با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور، معاونان ادارات بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح و معاونان وزارت بهداشت در بیمارستان روان‌پزشکی ۵۰۵ نزاجا واقع در اتوبان ارتش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش سه روزه که به همت اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار دوم دکتر «مصطفی مداح» معاون بهداشت، درمان و امداد آجا، امیر سرتیپ دوم دکتر «رامین حمیدی فراهانی» رییس دانشگاه علوم پزشکی آجا، امیر سرتیپ دوم دکتر «شهنام بابلی» رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش و معاونانی از وزارت بهداشت و درمان حضور داشتند.

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 


با توجه به تجارب ارزنده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در حوزه سلامت روان در دوران دفاع مقدس و کسب تجربیات در حوادثی همچون زلزله و سیل و همچنین بهره‌گیری از کارکرد‌های تحقیقاتی مراکز علمی و دانشگاهی کشور ما امروز در این حوزه از اندوخته‌های علمی و تجربی قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند متد‌های درمانی و را به کشور‌های دوست و همسایه ارائه دهد.

سردار عراقی‌زاده رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخشی از این همایش در خصوص وظایف و اهداف کمیسیون فنی سلامت روان طب نظامی و اهداف برگزاری این کارگاه سه روزه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و پیگیری وظایف بهداشت و سلامت روان تهیه و تنظیم قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های موردنیاز در زمینه پژوهش و آموزش سلامت روان در بین اعضا، تهیه و تنظیم اهداف، سیاست‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های کلی سلامت روان بر اساس نیازمندی‌های مختلف کشور‌ها از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

اختتامیه همایش «PTSD» برگزار شد

وی همچنین انجام اقدامات تخصصی در خصوص ارائه خدمات سلامت روان و پایش سلامت و برنامه‌ریزی و ایجاد بستر‌های لازم برای آموزش و مهارت کارکنان تخصصی حوزه سلامت روان در کشور‌های مختلف، تهیه و تدوین پروتکل‌های سلامت روان و تربیت و رشد نیروی انسانی متخصص را از جمله دیگر اهداف این همایش بین المللی عنوان کرد.

اختتامیه همایش PTSD برگزار شدرییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح برقراری تعامل سازنده و همکاری متقابل میان کشور‌های عضو و مراکز دانشگاهی و علمی در حوزه سلامت روان را از دیگر دستاورد‌های این همایش برشمرد.

دکتر عراقی‌زاده افزود: در نظر داریم که نشست بین‎المللی روان‎شناسی و روان‎پزشکی در نیرو‌های نظامی و انتظامی را با سرفصل‌های «آینده روان‌شناسی در نیرو‌های نظامی و انتظامی»، «سنجش و ارزیابی‌های فردی و سازمانی»، «عملیات روانی و مدیریت بحران‌های روانی»، «تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری در شرایط سخت»، «آسیب‌های عمدی در نیرو‌های نظامی و انتظامی» و «سلامت روان و خانواده‌ها» راغ برای روان‌شناسان، روان‌پزشکان، افسران پزشک و متخصصان بهداشتی طی دو روز در تهران برگزار کنیم.

این گزارش می‌افزاید: در این کارگاه سه روزه کارشناسان حوزه روانشناسی بالینی، روانپزشکی و متخصصان حوزه سلامت روان حضور یافته و در حوزه آسیب شناسی، روان درمانی، اختلالات روانی پس از حوادث و کاهش آثار ناشی از استرس پس از ضایعه به تبادل تجربیات علمی و تحقیقاتی پرداختند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار