رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

بازار تبریز، مساجد جریان‌سازی دارد/ درج روایات 13 فعال انقلابی در کتاب «سرای انقلاب»

«سید محمدحسین بلاغی» گفت: بازار تبریز از ابتدای تاریخ مهد جریانات انقلابی بوده است و این را می‌توان از مساجد جریان‌ساز آن در طول انقلاب اسلامی فهمید.
کد خبر: ۳۵۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 19June 2019

بازار تبریز مساجد جریان‌سازی دارد/ درج روایات 13 فعال انقلابی در کتاب «سرای انقلاب»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «سید محمدحسین بلاغی» رئیس حوزه هنری استان در مراسم شب خاطره چهاردهم تبریز که با رونمایی از کتاب سرای انقلاب همراه بود، اظهار داشت: در طول تاریخ بازار و بازاریان تبریز در صف اول تحولات سیاسی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بازار تبریز علقه‌ و وابستگی جدایی‌ ناپذیر با مذهب دارد، این بازار را مهندسی اقتصاد و مذهب خواند و تصریح کرد: این مکان تاریخی مساجد جریان‌سازی را در دل خود جای داده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اصناف و کسبه بازار تبریز ضمن کسب نان حلال به دنبال معنویت نیز بوده‌اند، یادآور شد: پیامبر اسلام مصداق بارز مومنین را ایمان قلبی به خداوند و جهاد با مال و جان نامیده‌اند و در این راستا اصناف در جریان انقلاب بازار را تعطیل کردند و به تعبیری مالشان را بخشیدند تا جهاد کرده باشند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران عنوان کرد: هم‌اکنون نیز بازار تبریز در خط مقدم مبارزه با استکبار و جنگ اقتصادی قرار دارد.

بلاغی ۲۹ بهمن ۵۶ را یکی از درخشان‌ترین روزهای تاریخ انقلاب خواند و متذکر شد: اگر این قیام نبود شاید آتش انقلاب روشن نمی‌شد و ادامه نمی‌یافت، برای بازخوانی بخشی از مجاهدت‌های بازاریان تبریز، کتاب سرای انقلاب را به چاپ رساندیم.

وی افزود: کتاب سرای انقلاب کامل نیست و صدها کتاب در خصوص نقش بازار تبریز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌توان نوشت اما این کتاب فتح بابی است که تحریر آن از ۳ سال قبل شروع شده و محتوای آن حاصل گفته‌های ۱۳راوی است.

مسئول حوزه هنری استان کتاب سرای انقلاب را هدیه‌ی فعالان فرهنگی به ساحت شهدای انقلاب و مبارزان خستگی ناپذیر جریان انقلاب دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار