در پی حملات داعش صورت گرفت؛

کشته و زخمی شدن چهار کودک عراقی

در حملات داعش در شهر موصل و استان دیاله عراق یک کودک و یک سرباز کشته و سه کودک نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۳۵۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 22June 2019

کشته و زخمی شدن چهار کودک عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چهار کودک عراقی امروز شنبه در حملات تروریستی داعش به شهر موصل واقع در شمال غربی عراق کشته و زخمی شدند.

«ذیاب احمد الصیهودی» از افسران پلیس شهر موصل درباره جزئیات این حادثه گفت که بر اثر انفجار مین کار گذاشته شده در نزدیکی قبرستانی در محله قدس شهر موصل یک کودک کشته و سه کودک دیگر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه کودکان مجروح به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند، افزود: «این مین پیشتر توسط اعضای داعش علیه نیرو‌های امنیتی عراق جاسازی شده بود».

«حبیب الشمری» مامور پلیس دیاله در جنوب عراق نیز گفت که اعضای داعش امروز به یک مرکز امنیتی در روستای «یوسف هیلان» در شرق این استان حمله کردند که در این حمله یک سرباز عراقی کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

داعش در سال ۲۰۱۴ یک سوم خاک عراق را تصرف کرده بود، اما نیرو‌های ارتش عراق با کمک نیرو‌های الحشد الشعبی طی سه سال گذشته موفق شدند این مناطق را از دست این گروه تروریستی آزاد کنند، اما هسته‌های داعش هنوز در مناطق مختلف عراق حضور دارند.

عناصر داعش اگرچه منطقه خاصی را در اختیار ندارند، ولی در عراق بیشتر در مناطق صحرایی پنهان شده‌اند و در سوریه نیز در مناطق شمال شرقی این کشور نفوذ دارند و شمار دیگری از آنان در کشورهایی، چون افغانستان، لیبی، سومالی و یمن مستقر هستند.

سازمان ملل متحد سال مردادماه گذشته گفته بود که «حدود ۳۰ هزار عنصر داعش همچنان در عراق و سوریه حضور دارند که قادرند با وجود شکست آنان و قطع کمک‌های مالی، حملات تروریستی انجام دهند».

وزارت دفاع عراق از دو هفته پیش عملیات نظامی جدید خود در جنوب غربی موصل را برای کشف و دستگیری هسته‌های داعش آغاز کرده بود.

وزارت دفاع عراق گفت که این عملیات امنیتی با همکاری نیرو‌های الحشد الشعبی و با هدف تعقیب هسته‌های خفته و پنهان داعش در غرب موصل آغاز شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار