روزنامه المصریون خبرداد/

فراخوان تظاهرات میلیونی به مدت یک هفته در مصر

نیروها و جوانان انقلابی مصر با صدور فراخوان «هفته انقلابی» برگزاری تظاهرات در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک را خواستار شدند.
کد خبر: ۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ - 01December 2014

فراخوان تظاهرات میلیونی به مدت یک هفته در مصر

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه المصریون، جوانان و نیروهای انقلابی مصر با فراخوان موسوم به «هفته انقلابی» از مردم خواستند از روز سه شنبه آینده به مدت یک هفته تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

هدف از این فراخوان محکوم کردن حکم تبرئه مبارک و دو پسر او و نیز حبیب العادلی وزیر کشور رژیم او است.

این نیروها حکم تبرئه مبارک را خیانت به خون انقلابیون 25 ژانویه برشمردند.

حزب در حال تاسیس عیش حریة (زندگی آزاد است)، جنبش 6 آوریل، حزب الدستور و مصر قوی در صدر نیروهای انقلابی هستند که برای برگزاری تظاهرات میلیونی از سه شنبه فراخوان داده اند.

در این فراخوان از مردم خواسته شده است به منظور اعتراض به احکام صادره در حق مبارک و دو پسرش و العادلی و نیز تعدادی از معاونان مبارک و تبرئه آنان از اتهامات وارده، در هفته انقلابی شرکت کنند.

نیروهای انقلابی در یک کنفرانس مطبوعاتی که با مشارکت حزب الدستور، مصر قوی، جنبش جوانان 6 آوریل و جوانان برای عدالت و آزادی و نیز مقاومت دانشجویی برگزار شد، اعلام کردند که جدول فعالیت هفته انقلابی اعلام خواهد شد.

سه شنبه، روز خشم مصر

کمیته هماهنگی شهدای انقلاب نیز ضمن دعوت به اعلام سه شنبه به عنوان «روز خشم» اعلام کرد: « در حالی که هنوز نیروهای کودتای نظامی همچنان سرگرم کشتن مردم در خیابان ها هستند، حکم تبرئه مبارک و نزدیکانش صادر شد».

اما إیمان نضال، عضو حزب عیش حریة، گفت: «هدف از برگزاری هفته انقلابی اعمال فشار به منظور تحقق عدالت است و ما از همه تحرکات مسالمت آمیز دانشجویی حمایت می کنیم».

محمد مصطفى عضو دفتر سیاسی جنبش 6 آوریل نیز با اشاره به اینکه حکم تبرئه مبارک بسیاری از مصری ها را  ناامید کرد، این حکم را کاملا سیاسی دانست.

وی افزود: جنبش ما از مردم می خواهد به خیابانها آمده و علیه نظام متحد شوند زیرا این وضعیت نیازمند واکنش انقلابی است.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار