طرح صهیونیست ها برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی در کرانه باختری

دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، روز یکشنبه پیش نویس قانون احداث دو هزار واحد مسکونی غیرقانونی را در کرانه باختری تصویب کرد.
کد خبر: ۳۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ - 30June 2019

طرح صهیونیست ها برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی در کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی درصدد است که قبل از انتخابات پارلمانی (کنست) چهار هزار و 900 واحد مسکونی غیرقانونی را در شهرک‌های صهیونیستی احداث کند.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز امروز در این خصوص نوشت که دادستانی کل رژیم اسرائیل می‌کوشد پیش نویس قانونی را تأیید کند که دربردارنده ساز و کار جدید برای اعطای مجوز ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی فلسطین است.

این در حالی است که شهرداری رژیم اسرائیل در ماه مارس گذشته (اسفند - فروردین) ساخت یکهزار و 427 واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری تصویب کرده بود.

در همین راستا، یک مرکز مطالعاتی در قدس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) 53 طرح شهرک سازی را در منطقه اشغالی کرانه باختری رود اردن اجرا کرده است.

خردادماه گذشته نیز وزارت شهرک سازی رژیم صهیونیستی طرح مناقصه ساخت 805 واحد مسکونی غیرقانونی را در قدس اشغالی تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال 2016 (آذر 1395) از رژیم صهیونیستی خواست برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد.

تل‌آویو تاکنون بار‌ها با حمایت امریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

اقدامات تل آویو علیه مردم فلسطین طی ماه‌های اخیر و به ویژه پس از حمایت‌های گسترده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل، افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها