شفاعت‌نامه روحانی شهید برای دوستانش + تصویر

شهید «سید محمد هاشم امینی» پیش از شهادت دست‌نوشته‌ای را به عنوان شفاعت‌نامه از خود به جای گذاشته که در آن نام تعدادی از همرزمانش را آورده است.
کد خبر: ۳۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 09July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روحانی شهید «سید محمد هاشم‌ امینی ‌شوراب‌» متولد سال 41 در یکی از روستاهای توابع فریمان بود که پس از پایان تحصیلات در دوره ابتدایی به تشویق عموی خود به حوزه علمیه رفت، سه سال در حوزه کوی طلاب مشهد دروس مقدمات را گذراند و به مدرسه موسوی نژاد رفت. در دوران رژیم ستمشاهی با انقلابیون همراه شد و در پخش اعلامیه و حضور در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد. او با شروع جنگ تحمیلی درس را رها کرد و به جبهه‌ها رفت. در 20 سالگی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج سه فرزند بود. هاشم امینی سرانجام در 12 تیر سال 65 در منطقه مهران به علت انفجار مین به شهادت رسید و پیکر پاکش در شهر مشهد به خاک سپرده شد.

از شهید امینی دست‌نوشته‌‍‌ای باقی مانده است که شفاعت‌نامه او برای چند تن از دوستانش محسوب می‌شود. او در این نوشته آورده است:

اگرچه این بنده حقیر سراپا تقصیر خود را لایق نعمت عظیم شهادت نمی‌دانم با توجه به شناختی که از خود و ضعف‌های معنوی و ایمانی دارم فاصله من با شهادت فرسنگ‌ها دور است به اندازه حجاب‌های گناه و خطا و به اندازه آرزوهای دور و دراز مادی ولی از آنجا که به لطف خداوند منان لطیف، عفو و رجا واقفم و می‌دانم که به قول خود خداوند: خواهد اگر بگذرم از همه عاصیان، کیست که چون و چرا کند ز کردار ما، از لطف و رحمت خداوند هیچگاه مایوس نیستم، هرچه نباشد بنده اویم.
وحدانیت او را اقرار می‌کنم و وحدانیت او را قبول کرده‌ام و ان الله شکور حلیم.

لذا چنانچه همانطور که در سراسر زندگی مورد لطف و عنایات خداوند قرار گرفته‌ام برای آخرین بار مورد لطف و رحمت قرار گیرم و مرگم مرگ سرخ و شهادت در راه خداوند بود، تعهد می‌کنم که از شفاعت برادران عزیزم آقایان، محدثی، طاهری، نظافت، خیراندیش، حسینی، موفق، فانی، نهاوندی، احمدی، وارسته، نودهی، سعیدی، رامینی، شیرازی، فنائی، رحمانی، زمانی دریغ نورزم.

شفاعتنامه شهید روحانی برای دوستانش+ تصویر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها