نماینده ویژه پوتین:

بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه میسر نیست

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: اگر منافع ایران در برجام تضمین نشود، دستیابی به امنیت مؤثر و پایدار در منطقه امکان‌پذیر نخواهد بود.
کد خبر: ۳۵۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ - 09July 2019

بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه میسر نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکساندرلاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در تهران با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.

سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و برای ارائه گزارش از اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که در سرزمینهای اشغالی برگزار شد، انجام گرفته است.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به روند مثبت و رو به گسترش همکاری‌ها میان ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و متحد راهبردی اظهار داشت: «مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی چون برجام، تجاوز پهپاد امریکایی به آسمان ایران، حضور قانونی ایران در سوریه و راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفت کش حامل نفت ایران در جبل الطارق قابل تقدیر است.»

نماینده ویژه پوتین نیز گفت: «نمی‌توان انتظار داشت تهران به صورت یکجانبه و بدون بهره‌مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما در کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند‌. بدون تامین منافع ایران، امکان دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه وجود ندارد.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار