سردار کارگر خبر داد؛

تالیف دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان تا سال ۱۴۰۴

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تالیف دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان تا سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد، گفت: این دایره المعارف می‌تواند در ثبت افتخارات و ایثار رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ - 10July 2019

مراکز فرهنگی دفاع مقدس مکانی برای ملاقات و دیدار نسل های قدیم و فعلی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان صورت گرفته است؛ امیدواریم این مجموعه تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

وی افزود: مراکز فرهنگی دفاع مقدس محلی برای ملاقات و دیدار پیشکسوتان و نسل جوان جامعه و همچنین مکانی مناسب برای بازگو کردن و ترویج خاطرات، دستاورد‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده کشور است.

سردار کارگر به افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان امسال اشاره و اضافه کرد: این مراکز فرهنگی در استان‌های قم، مرکزی، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، طبس و ... راه اندازی خواهند شد که با افتتاح آن‌ها، تعداد این مراکز در کل کشور به ۲۵ مرکز خواهد رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دانشنامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تالیف بوده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد، تاکید کرد: این اثر فاخر به سه هزار شهید استان سمنان می‌پردازد و امیدواریم بتواند در راستای شناساندن شهدای گرانقدر دفاع مقدس گامی موثر باشد.

وی افزود: این دایره المعارف می‌تواند در بازگو کردن و ثبت افتخارات، ایثار و ازخود گذشتگی‌های رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس، بسیار تاثیر گذار باشد.

استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه اعتقاد داریم، ایثارگری، از خودگذشتگی، رشادت و حماسه‌هایی که جوانان این مرز و بوم آفریدند باید ثبت و ماندگار شود، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یکی از مراکزی است که می‌تواند در تحقق این مهم تاثیرگذار باشد.

علی‌رضا آشناگر بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان انجام شده، مکان‌نمایی این مرکز بسیار مناسب است و مسیر دسترسی مطلوبی نیز برای آن وجود دارد که امیدواریم با بهره برداری کامل از این مجموعه، مردم و مسافران عبوری استان بتوانند از این مرکز فاخر استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار