به‌مناسبت دهه کرامت؛

«حجاب» تیری بر قلب استکبار جهانی است

حجاب تیری به قلب استکبار جهانی است. پس از اتمام جنگ، دشمن دریافت که در بعد نظامی نمی‌تواند با ما مقابله کند به همین خاطر از بعد فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی وارد جنگ با ایران شد. آن‌ها با خرج کردن مبالغ زیادی سعی کرد تا حجاب برتر را از سر زنان بکشد.
کد خبر: ۳۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 12July 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: سال‌های جنگ بود و جبهه میعادگاه حضور مردان غیور شهر و روستا، زنان، اما در این میانه غایب نبودند، اداره‌ی خانواده در نبود مردان و چرخاندن چرخ زندگی و نیز فراگیری فنون رزم از دلمشغولی‌های آنان بود. بسیاری از زنان سرزمین‌مان در آن سال‌ها فنون جنگی و کار با اسلحه را آموختند و آماده‌ی دفاع در برابر دشمنان شدند.

زنان به صورت جهادی در جنگ شرکت کردند. جهاد صرفا نبرد و مبارزه رو در رو نیست بلکه جهاد به معنای زندگی پویا، هدفمند و آمیخته با کار و تلاش مفید است. سبک زندگی جهادی واژه‌ای ترکیبی از موضوعی اجتماعی و جهاد به عنوان یکی از عمیق‌ترین اعتقادات دینی است. واژه‌ای مقدس که دارای بار ارزشی عمیق اسلامی است.

«حجاب» تیری به قلب استکبار جهانی است

حضور زنان در جنگ به پشتیبانی از جبهه ختم نمی‌شود. برخی از زنان که دارای فرزند بودند و نمی‌توانستند به طور مستقیم به خط مقدم بروند، در قالب پشتیبانی از جبهه فعالیت می‌کردند. فعالیت‌های آن‌ها پخت نان، بافت کلاه و شال‌گردن، بسته مواد غذایی و ... بود. برخی از دختران جوان هم به عنوان امدادگر وارد جنگ شدند. علاوه بر فعالیت‌های این زنان مقاوم، وضعیت پوشش آن‌ها نیز قابل توجه و اهمیت است. آن‌ها تحت هر شرایطی حجاب را رعایت می‌کردند. شهدا نیز در وصیت‌نامه‌هایشان به کرار در خصوص حفظ حجاب تاکید کرده‌اند. از این رو می‌توان گفت که زنان در دوران دفاع مقدس در ۲ سنگر کوشیدند.

هجمه‌های سنگین دشمن در بحث حجاب

حجاب تیری به قلب استکبار جهانی است. پس از اتمام جنگ، دشمن دریافت که در بعد نظامی نمی‌تواند با ما مقابله کند به همین خاطر از بعد فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی وارد جنگ با ایران شد. آن‌ها با خرج کردن مبالغ زیادی سعی کرد تا حجاب برتر را از سر زنان بکشد. هجمه‌های سنگینی بر ما وارد کردند. آن‌ها دختران خیابان انقلاب را آنچنان بزرگ کردند تا وقایع رخ داده در خیابان انقلاب را به سراسر کشور بکشانند. زنان محجبه کشورمان برای نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن، حضور در مناسبت‌های مختلف کشوری را افزایش دادند و از سوی دیگر اجتماعات مذهبی به راه انداختند. حضور زنان محجبه در میدان جنگ فرهنگی دشمن، یک نوع جهاد است. حجاب، امری است که دشمن را سرافکنده می‌کند.

امروزه اهمیت حجاب را کشور‌های اروپایی و مردم آمریکا دریافته‌اند و هر روز شاهد انتشار اخباری مبنی بر مسلمان و محجبه شدن مردم کشور‌های مختلف هستیم.

زنان کشورمان در چند سال اخیر با حفظ حجاب در مسابقات جهانی شرکت کردند و با چادر بالای سکو رفتند و مدال را بر گردن انداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته در دیدار با مداحان اهل بیت (ع) فرمودند: «من می‌خواهم مسئله‌ی حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پول‌های زیادی خرج می‌کنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صد‌ها رسانه را (از انواع و اقسام رسانه‌ها) به کار می‌گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ی حسّاس، [یعنی]نقطه‌ی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] می‌کشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج می‌شود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ها و این رادیو‌ها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجاب‌شان را بردارند. این‌همه خرج، این‌همه زحمت، این‌همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می‌کنند، [امّا]تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی‌دانم، نمی‌توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ی همه‌ی آن تلاش، خلاصه می‌شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها