موسوی لارگانی:

ایران درباره موشک‌های بالستیک مذاکره نمی‌کند/ لزوم ایستادگی مسئولان مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی می گوید که از ابتدا تنها برای فعالیت هسته ای پای میز مذاکره رفته ایم؛ از این رو ایران هرگز درباره موشک های بالستیک مذاکره نمی کند.
کد خبر: ۳۵۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ - 11July 2019

ایران درباره موشک‌های بالستیک مذاکره نمی‌کند/ لزوم ایستادگی مسئولان مقابل زیاده‌خواهی‌های غرببه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید ناصر موسوی لارگانی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به اینکه نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بیان داشته است که هرگونه توافق نهایی با ایران باید شامل چالش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور باشد، اظهار داشت: مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ که بالغ بر ۳ تا ۴ سال به طول انجامید منحصرا در رابطه با مسائل هسته‌ای و فعالیت هسته‌ای ایران بود، از آنجا که آمریکا و اروپا به هیچ کدام از تعهدات توافق هسته‌ای عمل نکردند، اعتقاد دارم نباید دیگر مذاکره‌ای با این کشور‌ها داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: زمانی باید سر میز مذاکره با این کشور‌ها بنشینیم که تکلیف برجام مشخص شود و آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود پایبند بود، ادامه داد: با رویه اجرای توافق هسته‌ای مخالف بودم، توافق ۲ طرفه است یعنی اگر تعداد سانتریفیوژ‌های نطنز را از ۱۹ هزار به زیر ۵ هزار رسانیدم باید در مقابل یکی از تعهدات طرف غربی‌ها هم انجام می‌شد و بعد سراغ اینکه قلب راکتور آب سنگین می‌رفتیم آن را تخلیه و با بتون پر می‌کردیم، این درست نبود که ایران همه تعهدات خود را اجرایی کند؛ ولی طرف مقابل هیچ کاری انجام ندهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باید مسئولین کشور با تمام قدرت مقابل زیاده خواهی‌های غربی‌ها بایستند، حاضر به هیچگونه مذاکره‌ای نشوند تا زمانی که طرف مقابل به تمام تعهدات برجامی خود عمل کند، حسن نیت خود را نشان دهد و نشان دهد برای مذاکره ارزش قائل است.

موسوی لارگانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برجام و مذاکرات، گفت: ایشان از همان ابتدا تاکید داشتند که در مذاکره نمی‌شود که یک طرف بخواهد همه نظراتش حاکم بر باقی طرفین باشد و خود را حاکم همه موارد بداند، بلکه مذاکره توافق طرفین است و باید نظر و خواسته همه شنیده و اجرایی شود.

در مذاکرات ۱+۵ بحثی بر سر موشک‌های بالستیک نداشته‌ایم

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در مذاکرات ۱+۵ بحثی بر سر موشک‌های بالستیک نداشته‌ایم، بیان کرد: از ابتدا مذاکرات در موضوع انرژی هسته‌ای بود، آن زمان هم مقام معظم رهبری با پیش بینی و درایتی که داشتند در جلسه با کارگزاران نظام با صراحت فرمودند: اگر شما یک قدم عقب نشینی آن‌ها ۱۰۰ قدم جلو می‌آیند، مطمئن باشید بحث انرژی هسته‌ای را حل کنید مسائل حقوق بشر، سپاه قدس، حزب الله لبنان، موشکی و مسائل دیگر را مطرح می‌کنند، ما شاهد بوده‌ایم که کلام مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از پذیرش برجام اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با وجود پایبندی ایران به تعهدات برجامی است، زیاده خواهی‌های طرف مقابل شروع شد و شروع کردند در ارتباط با موشک‌های بالستیک و حقوق بشر پیش روی کردن.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بر شروط ۱۲ گانه خود برای انجام مذاکرت پافشاری می‌کنند، گفت: از الان به بعد ایران است که باید شرط بگذارد نه اینکه آن‌ها بخواهند برای ما شرطی داشته باشند، چرا که ایران پایبندی خود را به تعهدات نشان داده است.

خاطرنشان می‌شود؛ برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که در پی تحریم‌های آمریکا بودجه دفاعی ایران ۲۷ درصد کاهش داشته است و شروط ۱۲ گانه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اساس مذاکرات با ایران خواهد بود و هرگونه توافق نهایی با ایران باید شامل چالش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها