نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

گره‌گشایی از مشکلات مردم از دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) است

آیت الله سید احمد میرعمادی با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم از دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) است‌ گفت: یکی از یاران امام رضا (ع) نقل می‌کند امام رضا (ع) هیچ‌کسی را ناامید نکرده‌ است.
کد خبر: ۳۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ - 13July 2019

گره‌گشایی از مشکلات مردم از دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در همایش توزیع کالاهای اساسی طرح مهرانه برای سیل‌زدگان استان لرستان که در مجتمع  امداد هوایی هلال‌احمر برگزار شد، با بیان اینکه در حادثه سیل لرستان جمعیت هلال‌احمر خوش درخشید، اظهار داشت: حضور حجت‌الاسلام پیروزفر و مدیرکل جمعیت هلال‌احمر لرستان در کنار مردم راهگشا و آرامش‌بخش بوده و سبب شد سیل‌زدگان احساس کنند شخصی در کنارشان است.

وی افزود: لباس هلال‌احمر لباس خدمت و آرامش‌بخش دل‌هاست و در سیل اخیر لرستان جمعیت هلال‌احمر لرستان با آنچه در توان داشتند به میدان آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ما باید از سیره ائمه و به‌ویژه امام رضا (ع) درس بگیریم عنوان کرد: یکی از صفات و اسامی خاص امام رضا (ع) لقب رئوف است و رئوف به کسی می‌گویند که به‌شدت مهربان و صاحب عطوفت است، هم‌چنین صفت رئوف یکی از اسامی خدای سبحان است و خداوند همواره  نسبت به بندگان رئوف و صاحب عطوفت است بر همین اساس باید از این صفت خداوند و امام رضا (ع) درس بگیریم.

وی بیان کرد: یکی از خصلت‌های خوب مردم ایران مهربانی و عطوفت نسبت به یکدیگر است تا جایی که در ادبیات فارسی این صفت برجسته شده و شعر«بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» بیانگر مهربانی مردم نسبت به یکدیگر است و این مهربانی  جلوه‌های خود را درسیل لرستان به‌خوبی نشان داد.

میرعمادی گفت: بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر کشور مردم  تاکنون 200میلیارد تومان کمک‌های نقدی بوده که این کمک‌ها بی‌نظیر بوده و این آمار نشان‌دهنده این است که در شرایط سخت مردم در صحنه هستند.

وی با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم از دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) است تصریح کرد: یکی از یاران امام رضا (ع) نقل می‌کند امام رضا (ع) هیچ‌کسی را ناامید نکرده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: مردم کمک‌هایشان را برای سیل زدگان داده‌اند و ماهم وظیفه داریم این کمک‌ها را به‌دست سیل‌زدگان برسانیم، خداوند این سیل را یک آزمون و امتحان قرار داد مردم کمک کردند ولی ما نباید کمک‌های مردم را حبس کنیم بلکه وظیفه داریم این کمک‌ها را به‌سرعت به‌دست سیل‌زدگان برسانیم چراکه هرگونه تعلل در رسیدگی به سیل‌زدگان نارواست.

میرعمادی اظهار داشت: با توجه به شرایط  گرم مناطق سیل‌زده نباید کولرها و یخچال‌ها در انبارها حبس شوند و مردم در گرما به‌سر ببرند، علیرغم اینکه کارهای بسیار خوب و ارزشمندی انجام گرفت ولی وضعیت رضایت‌بخش نیست. کمیته‌امداد، هلال‌احمر و... یک واسطه هستند جهت اینکه کمک‌ها را به مردم نیازمند برسانند.

وی افزود: در روایات آمده است امام رضا (ع) فرمودند هرکس گره‌ای از مشکلات مردم برطرف کند من ضامن او برای بهشت هستم بر همین اساس باید هرچه در توان داریم سعی کنیم امید را در دل مردم زنده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در مملکتی زندگی می‌کنیم که منابع طبیعی، خدادادی و انسان‌های مخلص وجود دارند که در سیل اخیر صحنه‌های بسیار آموزنده به یادگار گذاشتند، اخلاص نیروهای جهادی و امدادگران جهت امدادرسانی دردنیا بی‌نظیر است و امتیاز نیروهای هلال‌احمر ایران با نیروهای صلیب سرخ جهانی در اخلاص و انگیزه الهی‌ست که برای خدا کار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار