سردار مهماندار تأکید کرد؛

لزوم اهتمام دستگاه‌های ذی‌ربط در قبال ایمنی خودروها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وزارت صمت، سازمان استاندارد و خودروسازان در قبال ایمنی خودروها مسئول هستند.
کد خبر: ۳۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ - 17July 2019

خودروسازان نباید بگویند که سایپا مطمئن استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به اختصاص آمار بیشترین تصادفات تهران به خودروی پراید، در پاسخ به این سؤال که چرا پلیس راهور نظر مشورتی خود را در خصوص ناایمن بودن این خودرو به سازمان‌های ذی‌ربط ارائه نمی‌دهد، اظهار داشت: واقعیت این است که چند اشکال در این خصوص وجود دارد؛ وقتی چنین خودرویی با این امکانات و در این سطح ایمنی وجود دارد، باید خودروسازان واقعیت را به مردم بگویند و نباید بگویند که سایپا مطمئن است؛ برای خودرویی مثل بنز نیز مطرح می‌شود که مطمئن است؛ اما نمی‌شود که پراید مثل بنز برود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: باید خودروسازان صادقانه به مردم اعلام کنند که با این مبلغی که خودرو تهیه می‌شود سطح ایمنی پایینی داشته و آسیب‌پذیری‌اش زیاد است پس باید بیشتر مراعات کرد.

وی در ادامه خطاب به هموطنان، گفت: باید فکر خود را عوض کنیم؛ مثلا فکر کنیم ورق‌های خودرو مثل برگه کاغذ است یا راهی که در آن تردد می‌کنیم پر از شیب و پیچ‌های غیراستاندارد؛ پس باید بیشتر مراعات کنیم؛ و با این تفکر که خودروسازی و راهسازی دچار اشکال هستند و فقط خود راننده می‌ماند و باید بیشتر احتیاط کند.

سردار مهماندار به اشکال مختلف خودروی پراید که در کشور تولید می‌شود پرداخت و گفت: هر وقت که من در مورد پراید صحبت می‌کنم دوستان می‌گویند که آن خودرو پراید نیست؛ مثلاً تیباست با اینکه هیچ فرقی نکرده و فقط چراغش گرد و مستطیل شده است؛ همه این‌ها پراید است و باید رانندگان حواسشان باشد.

این مقام ارشد پلیس تهران در پاسخ به این سؤال که چرا جلوی تولید خودروی پراید گرفته نمی‌شود و پلیس راهور در این خصوص تذکری نمی‌دهد، گفت: تمام موارد و مشکلات ایمنی و زیست محیطی را پلیس راهور نه تنها به وزارت صمت و سازمان استاندارد بلکه به خودروسازی نیز ابلاغ می‌کند.

وی افزود: تا آنجا که در توان پلیس راهور است، پیگیری می‌کند تا صنعت هم نخوابد؛ پلیس تا آنجا که امکان دارد، ورود می‌کند و حتی بعضی وقت‌ها جلوتر هم می‌رود، اما باید توجه داشت که همه کشور پلیس راهور نیست و وزارت صمت، سازمان استاندارد و خودروسازان نیز در این بین مسؤول هستند و باید به فکر باشند و ایمنی را در نظر بگیرند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به هزینه تصادفات در کشور اشاره و بیان داشت: طبق برآوردی که شده است بین چهار تا هفت درصد تولید ناخالص ملی هزینه تصادفات می‌شود و اگر فکری شود می‌توان بخشی از آن را ذخیره کرد.

سردار مهماندار در خصوص افتتاح پلیس راه فرمانده انتظامی تهران بزرگ، اعلام کرد: تاکنون در فرماندهی انتظامی پایتخت پلیس راه نداشتیم و پلیس راهور تهران 22 منطقه را پوشش می‌داد، اما با توجه به آنکه بخشی از جاده‌های اطراف تهران را فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پوشش انتظامی می‌داد، پلیس راه برای پوشش این مناطق افتتاح شد.

وی گفت: مسؤولیت اتوبان تهران - کرج، اتوبان تهران - قم، جاده قدیم تهران - قم، جاده امام رضا (ع)، ورامین و بخشی از لواسانات به پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ محول شد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص تصادفات در اتوبان آزادگان، گفت: آزادگان یکی از محور‌های پرتردد کشور است که با توجه به آنکه تهران در مرکزیت جنوب و شمال و غرب و شرق کشور قرار گرفته است حمل بار و مسافر برای عبور از تهران و رفتن به استان‌های جنوبی، شمالی، غربی و شرقی از آزادگان تردد کرده و این محور پرترافیک‌ترین محور کشور است.

سردار مهماندار افزود: سیستم‌های الکترونیک این محور مناسب نیست؛ تعدادی از دوربین‌ها از حیز انتفاع خارج شده و در بخش دیگری از دوربین‌ها نیز کسری وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از تصادفات این محور نیز به دلیل مسیر راه بوده که باید گفت: مسؤولیت مهندسی ترافیک و بهسازی آسفالت با شهرداری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها