رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تحریم‌ها با مدیریت صحیح سبب خودکفایی کشور می‌شوند

جمشید جعفرپور گفت: در طول سال‌های جنگ، ما از هیچ کشوری برای نبرد الگو نگرفتیم و فرماندهان ما با استعداد و هوش خود جنگ را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.
کد خبر: ۳۵۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳ - 19July 2019

///جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان و خنج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، اظهار داشت: اهداف و سیاست‌های دولتمردان آمریکایی علیه امت اسلامی، مسبب تمام گرفتاری‌های حاکم در منطقه غرب آسیاست.

وی افزود: علت اصلی وقوع جنگ تحمیلی علیه کشورمان نیز ناشی از تصمیمات و سیاست‌های آمریکا بود؛ چراکه دولتمردان این کشور برای تحقق خواسته‌های خود،‌ صدام را تحریک کرده و جنگی نابرابر را علیه ملت و کشور ما تحمیل کردند.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که رمز اصلی موفقیت در مواجه با ابرقدرت‌های جهان، حفظ وحدت و مقاومت است، تصریح کرد: شجاعت و اقتدار رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، جهان را متحیر کرده بود؛ در طول جنگ تحمیلی ابرقدرت‌های شرق و غرب از صدام حمایت می‌کردند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار رژیم بعث قرار می‌دادند؛ اما رزمندگان ما برای دفاع از وجب به‌ وجب خاک کشورمان با دست خالی اما با توکل بر خدا، جانانه ایستادگی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های دشمنان علیه ایران را عامل خودکفایی و قدرتمند شدن رزمندگان دانست و گفت: در طول سال‌های جنگ، ما از هیچ کشوری برای نبرد الگو نگرفتیم و فرماندهان ما با استعداد و هوش خود جنگ را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه هر کشوری دستاوردهایی دارد که به آن افتخار می‌کند، گفت: دوران دفاع مقدس هویت ملی و سند افتخار کشورمان است.

جعفرپور گفت: کشورهای استعمارگر که مدام به فکر سلطه‌طلبی، جنگ و خونریزی هستند، روحیه جنگ‌طلبانه خود را به حق می‌دانند و با جعل اسناد و مدارک و با ساخت موزه‌های جنگی در تلاش هستند به دنیا بگویند که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و از منافع کشورشان دفاع می‌کنند در حالی که خودشان فتنه‌گر و خونخوار هستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سند مظلومیت، شجاعت و غیرت رزمندگان است، ادامه داد: کشورهای اسلامی که امروز با کمترین امکانات در برابر دشمنان استقامت می‌کنند و نمی‌گذارند به حریم مملکتشان تجاوز و اهانتی شود قطعا تاریخچه دفاع مقدس و توصیه‌های امام راحل به رزمندگان را مطالعه کرد‌ه‌اند و می‌دانند که پایان این استقامت پیروزی است.

نماینده خانه ملت در پایان گفت: اینکه امروز هیچ قدرتی توان رویارویی با ایران را ندارد و اقتدار و عظمت کشور در تمام عرصه‌ها علی‌الخصوص دفاعی و امنیتی در دنیا مثال‌زدنی شده است به خاطر ایثار رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است؛ این عزیزان با نثار کردن جان خود، کشور را به دست ما به امانت دادند و این ما هستیم که باید در سازندگی ایران قدم‌های محکمی برداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار