امام جمعه دلوار؛

حضور مقتدرانه نیروهای دریایی سپاه در خلیج فارس

حجت الاسلام علی زاهددوست گفت: امروز به فضل الهی و حضور مقتدرانه نیروهای دریایی ما خصوصاً نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلیج فارس به یکی از امن ترین آبراه‌های بین المللی تبدیل شده است و انگلیس با اشتباه بزرگ خود در توقیف نفتکش ایرانی مسبب نامنی در این آبراه بین المللی شده است.
کد خبر: ۳۵۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ - 19July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دلوار در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به مهم‌ترین محورهای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز جمعه را امری بسیار مهم و تأمین‌کننده نیاز جامعه ذکر کردند و از ائمه جمعه خواستار تقویت سلوک و رفتار مردمی شدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تبیین تقوا به‌صورت مصداقی و عینی در خطبه‌های نماز جمعه هستند و به عنوان مثال فرمودند یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود.

امام جمعه دلوار افزود: به فرموده رهبر عزیز انقلاب «اجتناب از ناامید کردن جوانان» یکی از مصادیق رعایت تقواست. بنابراین امیدآفرینی و مقابله به القائات مایوسانه بدخواهان که در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر محیط‌های کسب و کار، انجام می‌شود یکی از مسئولیت‌های ائمه جمعه است؛ زیرا وقتی در جامعه‌ای امید افزایش یابد، افراد احساس تعلق خاطر بیشتری به نظام خود پیدا می کنند و جایی که امید هست، خلاقیت و نوآوری افزایش می‌یابد و دشمنان را درجنگ نرم ناکام می‌گذارد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به توقیف یک شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا از یک طرف به قول خودش تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند و از طرفی هم به کمک انگلیس بدنبال چپاول ثروت ملی کشور ما هستند و توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط انگلیس و به نیابت از آمریکا در راستای همین سیاست خبیثانه بوده اما به فضل الهی به اهدافشان نخواهند رسید.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: امروز به فضل الهی و حضور مقتدرانه نیروهای دریایی ما خصوصاً نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلیج فارس به یکی از امن ترین آبراه‌های بین المللی تبدیل شده است و انگلیس با اشتباه بزرگ خود در توقیف نفتکش ایرانی مسبب نامنی در این آبراه بین المللی شده است.

وی افزود: در برخی خبرها آمده بود که نفتکش قاچاق توقیف شده توسط سپاه پاسداران با پرچم انگلیس تردد کرده؛ لذا اهمیت توقیف این نفتکش نیز دقیقاً در همین است که انگلیس حامی این نفتکش بوده است. و مقام معظم رهبری دو روز قبل از این اتفاق فرمودند دزدی و راهزنی دریایی انگلیس بی پاسخ نخواهند ماند.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: قطعاً این اولین واکنش ایران به اقدام خباثت آمیز انگلیس در دزدی نفتکش ایرانی درجبل الطارق است اما آخرین واکنش نخواهد بود.

وی به اظهار نگرانی کشورهای اروپایی‌ها از افزایش تنش در منطقه واکنش نشان داد و افزود: اولاً شما خودتان می‌دانید و اعتراف هم کرده اید که خروج ترامپ از برجام آغازگر بحران در منطقه است و ثانیاً طی بیش از یکسال گذشته تا کنون ترامپ شدید ترین فشارهای اقتصادی را علیه مردم ایران اعمال کرده است.

زاهددوست بیان کرد: اروپایی‌ها نه تنها نگران نبوده اند، بلکه با تعلل در وعده‌های خود، عملاً به تشدید فشارهای آمریکا برای شکست اراده مردم ایران کمک کردند و ثالثاً موج جدید تنش در منطقه به اقدام انگلیس در توقیف نفت کش ایران باز می‌گردد و چطور در اینطور جاها هیچوقت اظهار نگرانی نداشته اید.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: همه می‌دانند مهمترین دلیل تلاش اروپا و هدف آمریکا از میانجی تراشی، متوقف کردن روند رو جلوی ایران در مقاومت و ایستادگی در برابرزیاده خواهی دشمنان خود است که این هم هیچ وقت محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها