سردار حق‌­طلب:

روایتگری دفاع مقدس تداوم روایتگری عاشورا است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: رزمندگانی که روایتگر دفاع مقدس هستند در واقع از حضرت زینب (س) که راوی وقایع عاشورا بودند تبعیت می‌کنند و راه ایشان را ادامه می‌دهند که این یک حرکت عظیم و ستودنی است.
کد خبر: ۳۵۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 21July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  سپاه و بسیج امروز با حضور در دفتر انجمن راویان فتح رضوی با «عباس آرانیان» مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این انجمن دیدار و گفت­‌وگو کرد.

سردار «حق‌طلب» در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت­‌های صورت گرفته در انجمن راویان فتح رضوی، این انجمن را یکی از مجموعه‌های مستقل و ارزشی حوزه دفاع مقدس در سطح کشور دانست و اظهار داشت: این انجمن با توجه به دغدغه جمعی از رزمندگان دفاع مقدس شهر مشهد به صورت خودجوش و مستقل تأسیس شد و فعالیت­‌هایی که از بدو تأسیس تا کنون توسط این انجمن صورت گرفته در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: رزمندگانی که روایتگری دفاع مقدس هستند در واقع از حضرت زینب (س) که راوی وقایع عاشورا بودند تبعیت می‌کنند و راه ایشان را ادامه می‌دهند که این یک حرکت عظیم و ستودنی است.

حق‌طلب وظیفه اصلی راویان را توجه به فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: راویان باید در روایتگری ضمن تبیین مبانی دفاع مقدس در ترویج فرهنگ این دوران پر افتخار تلاش کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی مدیون دفاع مقدس است. اگر امروز جمهوری اسلامی به این توانمندی دست پیدا کرده که پهپاد آمریکایی را ساقط و یا ناو انگلیسی را توقیف کند، به برکت دفاع مقدس و برخورداری ملت ایران اسلامی از روحیه استکبارستیزی است.

این مسئوول در پایان گفت: بالاترین پتانسیل در جمهوری اسلامی مربوط به داشته­‌هایی است که به برکت دفاع مقدس کسب کردیم و امروز نظام جمهوری اسلامی در تمامی حوزه­‌ها می‌تواند از این ذخیره عظیم بهرمند شود.

در ابتدای این دیدار «عباس آرانیان» مدیر عامل انجمن راویان فتح رضوی گزارشی از روند شکل‌گیری این انجمن و فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای تأسیس تا کنون در حوزه روایتگری، برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت راوی، احصا تاریخ شفاهی و برگزاری جلسات حفظ انسجام ارائه کرد.

در ادامه «احمد سعادتمند» رئیس هیئت مدیره انجمن راویان فتح رضوی ضمن بیان دغدغه‌های خود در حوزه روایتگری، تسریع در ثبت و ضبط خاطرات و وقایع دفاع مقدس را با توجه به بالا رفتن سن رزمندگان دفاع مقدس ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها