مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

اردوهای راهیان نور بهترین راه برای معرفی عناصر جنگ است

سردار «مرادعلی محمدی» گفت: بهترین راه برای معرفی عناصر موثر در جنگ، اردوهای راهیان نور است از آنجایی که هر ساله آمار راهیان نور در کرمانشاه افزایش می‌یابد، از این فرصت باید برای معرفی نقش استان در دفاع مقدس استفاده کنیم. 
کد خبر: ۳۵۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ - 21July 2019

بهترین راه برای معرفی عناصر جنگ  اردوهای راهیان نور استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در جلسه هم‌اندیشی هماهنگی، تعامل و ظرفیت‌های استانی برای حضور کاروان‌های راهیان نور و همچنین استقرار جهاد رسانه‌ای راهیان نور کشور که در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ اینکه نقش مؤثر و تأثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشته و دومین استان جنگی محسوب می‌شود لازم است در آینده حرکت عظیم راهیان نور کرمانشاه گسترش داده شود.

وی افزود: در بحث یادمان‌ها آنچه در طرح گردشگری دفاع مقدس پیش‌بینی شده تا کنون نسبت به ساخت و راه‌اندازی آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه با مجموعه فعالیت های زیرساختی و تبلیغاتی که در چند سال اخیر در استان شکل گرفته، شاهد رشد گردشگری دفاع مقدس از طریق راهیان نور در استان بوده‌ایم، به گونه‌ای که از  50 تا 60 هزار نفری که سالانه از یادمان‌های دفاع مقدس استان بازدید می‌کردند به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده‌ایم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد از کار عملیاتی آماده سازیی یادمان شیخ صله تاکنون به انجام رسیده، تصریح کرد: همچنین کار عملیاتی یادمان شهید بهشتی در محور سرپل‌ذهاب به قصرشیرین آغاز شده است.

محمدی بهترین راه برای معرفی این عناصر موثر در جنگ را اردوهای راهیان نور اعلام کرد و گفت: از  آنجایی که هر ساله آمار راهیان نور در کرمانشاه افزایش می‌یابد، از این فرصت باید برای معرفی نقش استان در دفاع مقدس استفاده کنیم. 

این مسئول با بیان اینکه در زمینه تألیف کتاب اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نقش فعالی دارد بیان داشت: بیش از 110 عنوان کتاب در مورد دفاع مقدس تدوین شده است.

محمدی همچنین از اقدام برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: این دانشنامه به عنوان یک سند ماندگار دفاع مقدس در استان کرمانشاه مورد استفاده محققان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد برای معرفی جنگ در استان کرمانشاه باید به دنبال مصداق‌های آن باشیم تا بتوانیم عناصر مؤثر در جنگ را معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: باید بتوانیم نقش افرادی هم چون امام خمینی رهبر (ره)، معظم رهبری و شهدای بزرگوار از جمله شهید ادبیان، شهید جعفری و… به صورت مطالب کوتاه در کتابی جمع آوری کنیم و آن را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

این مسئول عنوان کرد: یکی از راه‌های معرفی این عناصر بحث راهیان نور است که می‌تواند بسیار مؤثر در شناساندن این عناصر به نسل جوان باشد.

محمدی از وجود 9 یادمان دفاع مقدس در استان یاد کرد و گفت: تاکنون تمام برنامه‌ریزی‌ها و مصوباتی که مربوط به ساخت یادمان درمحورهای مختلف استان بوده را اجرایی کرده ایم و از چند مدت پیش نیز ساخت یادمان شهید بهشتی در محور سرپل ذهاب به قصرشیرین و یادمان شیخ صله در ثلاث باباجانی آغاز شده که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسند. 

در این نشست همچنین «احمد رحیمی‌زاده» مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور، یادمان‌ها و شهدای والامقام دفاع مقدس کرمانشاه را در کشور بی‌نظیر خواند و گفت: برای اینکه بتوانیم این آثار و شخصیت‌ها را به عنوان نماد فرهنگ مقاومت کرمانشاه در جنگ تحمیلی به مردم ایران و حتی مسلمانان دیگر کشورها معرفی کنیم، باید از ظرفیت گردشگری دفاع مقدس استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه امروز گردشگری پردرآمدترین صنعت دنیا بعد از نفت است، افزود: راهیان نور نیز یکی از حوزه های گردشگری جنگ است که به عنوان گردشگری تعالی بخش، امن و معنوی مطرح می شود که در این راستا باید حماسه‌ها، داستان‌ها و شاخصه‌های جنگ در کرمانشاه را از این طریق معرفی کنیم. 

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور تاکید کرد: جاذبه‌های گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه باید با عملیات رسانه‌ای محکم و موج قوی و پر صلابت رسانه‌ای به گوش مردم ایران برسد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: راهیان نور می‌تواند به عنوان گردشگری تعالی بخش به توسعه فرهنگی، زیرساختی، گردشگری، اقتصادی مردم این استان هم کمک کند.

رحیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش از وجود 55 یادمان دفاع مقدس در 7 استان کشور خبرداد و متذکر شد: هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی 7 استانی هستند که هر ساله میزبان میلیون‌ها نفری هستند که از طریق راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها